Chevy Impala SS Forum banner

1 - 20 of 20 Posts
N

·
Guest
Joined
·
0 Posts
Discussion Starter #1
Long story short. Linked up w/ an old friend from highschool (7yrs) ago. Had this killer system.From his knowledge all still work. And wanted to get rid of it. Gave it to me for free.
Ok i know jack about systems. Any pointers, to get this thing running. He did take it out of his old car about 1 1/2yrs ago.

Basics - 3 JL W3'z , 2 JL cross overs , 2 Alpine amps
Thanx - Rom








[ 12-19-2006, 02:59 PM: Message edited by: IraqWarTrophy ]
 
D
Joined
·
0 Posts
Discussion Starter #2
that **** is worthless....
send it to davetech, west of the ATL.. :D


man thats a good score.

do a little reading first , or go to a car audio shop and ask a few questions.
are you going to use the box, or build another one?


o.j.
 
S

·
Guest
Joined
·
0 Posts
Discussion Starter #3
I saw a mid in the picture.. did you get teh whole component set or just the vr crossovers?

Either way, thats a damn nic4 score for free!

I had 2 of the older jl v3"s.... I loved em
 
H

·
Guest
Joined
·
0 Posts
Discussion Starter #4
nice score


why havent you hooked it up yet?
 
E

·
Guest
Joined
·
0 Posts
Discussion Starter #5
Good come up, Romo! You got some good people in your life, man. Guess he doesn't know your bangin' his girl? LOL! j/k.

Sorry for the stupid question, are the subs 10's or 12's?

E
 
N

·
Guest
Joined
·
0 Posts
Discussion Starter #6
cuz i know jack about electronics. Still waitin' for my boy to come down from Tx to help me out on it. Anyday now.....

E there 3- 12's.I think i need a battery cap right? All i got in the cars are mids.
 
I

·
Guest
Joined
·
0 Posts
Discussion Starter #7
Romeo, I'll give you a hand with it if you want.
 
O

·
Guest
Joined
·
0 Posts
Discussion Starter #8
I run 2 w3 12's in my car now and a old a$$ punch amp. I still can knock pics off the wall

nice score almost as nice as r. bush this weekend

N.O. Saint - Superbowl ----WHAT!?!?!?!?!?!
 
F

·
Guest
Joined
·
0 Posts
Discussion Starter #9
Originally posted by IraqWarTrophy:
Long story short. Linked up w/ an old friend from highschool (7yrs) ago. Had this killer system.From his knowledge all still work. And wanted to get rid of it. Gave it to me for free.
Ok i know jack about systems. Any pointers, to get this thing running. He did take it out of his old car about 1 1/2yrs ago.

Basics - 3 JL W3'z , 2 JL cross overs , 2 Alpine amps
Thanx - Rom






what you know about 25 hertz


any issues with the billet or is all well
 
N

·
Guest
Joined
·
0 Posts
Discussion Starter #10
i dont know crap about 25hertz. what do u mean
 
F

·
Guest
Joined
·
0 Posts
Discussion Starter #11
Originally posted by IraqWarTrophy:
i dont know crap about 25hertz. what do u mean
25 hertz is very low frequency bass

25 cycles per minute or 25 hertz same difference

it is some deep bass

anyway if you have issues with that pedal let me know try to remove rubber or it may even a plastic front facia remove it and installation should be easier to understand


if still issues call me
 
P

·
Guest
Joined
·
0 Posts
Discussion Starter #12
#1 first thing i'd do is throw that box in the trash, and have a proper one built, where all the subwoofers are facing the same direction.

that design is ok for someone with a trunk too small for the surface area of 3 12" subs, and they "just have to have 3" but for a trunk like a b-body, there is plenty of romo to build a correct dimension, large ported box, with the best specs possible (not always what the manufacturer recommends either.


Originally posted by FOURDRVET:
25 hertz is very low frequency bass

25 cycles per minute or 25 hertz same difference
hertz = cycles per SECOND, not per minute, lol

the lower the number, the lower the bass. the average human can only hear the cycles that range frmo 20hz (sub bass) all the way up to 20,000hz (very very high). for most people, building a system that will peak (or even play) loud enough to hear 25hz, is useless, because of the loss of volume at the more often used bass notes in the 45-75hz range.
 
O

·
Guest
Joined
·
0 Posts
Discussion Starter #13
Hey what JL's are those w1,w6 w7? Not bad at all wish I had friends like your's.......
 
N

·
Guest
Joined
·
0 Posts
Discussion Starter #14
W3'z :D

i feel ya Pimpala this system IS 7yrs old,lol
I was gonna do the real system sometime before summer but i really wanna finish my engine mods and interior before i start messing w/ the beat.

I u can see half the carpet has been ripped off the box i'll probably just leave it like that for the time being,haha

[ 12-08-2006, 12:07 PM: Message edited by: IraqWarTrophy ]
 
P

·
Guest
Joined
·
0 Posts
Discussion Starter #16
Originally posted by Caddylack:
It's very possible that the system is stolen.
what makes you think that?


most people who are out stealing systems, dont get the whole system like that.

mids, crossovers, subs, amps, box.. and what?? power and ground wire?

lol. they would be stripping the whole car down to get all of that.
 
I

·
Guest
Joined
·
0 Posts
Discussion Starter #17
Sheeit, anyone that wants to steal a system and GIVE it to me is welcome to. :D
 
N

·
Guest
Joined
·
0 Posts
Discussion Starter #18
Originally posted by Caddylack:
It's very possible that the system is stolen.
WTF?

yea dude i spent all the money on my go-fast mods
There's a Marine saying we have. Marines dont lie, cheat, or steal


Yo brett i'll be down there friday see if u can help me out before the show on the 17th
 
N

·
Guest
Joined
·
0 Posts
Discussion Starter #19
Yea just finished installing the system and BLEW all 3 of the effin' SUBS LMAO


Had Bass @ 0

I guess 7+ yr old speakers get really brittle after a while. Damn i got my hopes up. Had a system for 2 minutes. I'ma go in my closet and cry my self to sleep
 
F

·
Guest
Joined
·
0 Posts
Discussion Starter #20
i got the box
and or trunk for you

and subs that you can't blow


i can meet you at tower again

let me know

Travis
Fourdrvet now 350zspl
 
1 - 20 of 20 Posts
Top