Chevy Impala SS Forum banner

Dynamo wordt heet

2.8K views 9 replies 6 participants last post by  shudahadaV8  
#1 ·
Ik heb een probleem met mijn 1996 Impala SS. Mijn dynamo wordt erg heet. Wanneer de auto niet loopt, toont deze spanning van de accu naar de achterkant van de dynamo. Wanneer de auto gestart is, toont deze geen spanning van de accu naar de achterkant van de dynamo. Met een power pro toont deze nul spanning bij de accu en de achterkant van de dynamo. Dus als iemand me alsjeblieft kan helpen. Ik weet niet waarom het, wanneer de auto gestart is, geen spanning van de accu of de achterkant van de dynamo toont. Het toont nul spanning. Maar wanneer de auto uit staat, toont het 12 V. Probeer erachter te komen waarom de dynamo zo heet wordt als de auto rijdt. Ik heb de accu en de dynamo twee keer vervangen.

#2 ·
Heb je een in de kofferbak gemonteerde versterker?

#3 ·
Als de dynamo heet wordt, ben ik er vrij zeker van dat het vrij normaal is. Omdat hij van aluminium is, kan hij behoorlijk wat warmte van de motor opnemen, en hij produceert zelf ook veel warmte. De mijne wordt normaal gesproken veel te heet om aan te raken en hij lijkt perfect te werken.

Ik weet niet zeker wat je hebt, maar om de spanning te controleren heb je een voltmeter/multimeter nodig. Als je er nog geen hebt, is een basismodel voldoende en ze zijn vrij goedkoop.

Daarmee is het controleren van de spanning heel eenvoudig: zwarte draad naar negatief/massa en rode draad naar positief. Vrijwel elk blank metalen oppervlak in de motorruimte moet een massa zijn en weinig weerstand hebben ten opzichte van de negatieve accupool.
De spanning tussen de positieve accupool en de pool aan de achterkant van de dynamo moet hetzelfde zijn, ongeacht of de auto wel of niet loopt. De spanning bij de accu (en de dynamo) met de sleutel uit moet ongeveer 12V zijn, en de spanning op dezelfde plaatsen moet ongeveer 13-14V zijn.

Als de auto snel start, goed loopt en alle elektronische onderdelen goed werken en het enige probleem is dat de dynamo heet wordt, dan moet je SS in orde zijn. Maar het kan geen kwaad om de temperatuur van de dynamo te controleren met een infrarood thermometer.

Ik hoop dat ik heb geholpen!

#5 ·
Controleer de spanning op de accu met de motor aan en uit...
Koppel de versterker los en herhaal de test. Vergelijk de metingen.

#6 ·
ik heb een probleem met mijn 1996 impala SS. Mijn dynamo wordt erg heet. Wanneer de auto niet loopt, toont deze spanning van de accu naar de achterkant van de dynamo. Wanneer de auto start, toont deze geen spanning van de accu naar de achterkant van de dynamo. Met een power pro toont deze nul spanning op de accu en de achterkant van de dynamo. Dus als iemand me alsjeblieft kan helpen. Ik weet niet waarom het bij het starten van de auto geen spanning van de accu of de achterkant van de dynamo toont. Het toont nul spanning. Maar als de auto is uitgeschakeld, toont deze 12 V. Probeer erachter te komen waarom de dynamo zo heet wordt als de auto rijdt. Ik heb de accu en de dynamo twee keer vervangen.
Zorg ervoor dat uw accukabelaansluitingen goed, schoon en vast zitten.

#8 ·
Hoe dan ook, het wordt op de een of andere manier in rekening gebracht.

#10 ·
ik heb een probleem met mijn 1996 impala SS. Mijn dynamo wordt erg heet. Wanneer de auto niet loopt, toont deze spanning van de accu naar de achterkant van de dynamo. Wanneer de auto start, toont deze geen spanning van de accu naar de achterkant van de dynamo. Met een power pro toont deze nul spanning op de accu en de achterkant van de dynamo. Dus als iemand me alsjeblieft kan helpen. Ik weet niet waarom het bij het starten van de auto geen spanning van de accu of de achterkant van de dynamo toont. Het toont nul spanning. Maar als de auto is uitgeschakeld, toont deze 12 V. Probeer erachter te komen waarom de dynamo zo heet wordt als de auto rijdt. Ik heb de accu en de dynamo twee keer vervangen.
Als je je hand op de dynamo legt nadat hij een tijdje heeft gelopen, verbrand je je hand ernstig. Hij wordt erg heet. Normaal.

Je beschrijft de dingen vreemd of je hebt geen ervaring met een spanningsmeting. Er gaan twee draden in de dynamo. Eén is groot en is vastgeschroefd. Die draad is een directe verbinding met de accu. Alles op elk moment anders dan 12v (nom) is een storing van de draad.

De andere aansluiting is voor veldregeling. Als dat niet werkt, krijg je gewoon geen "stroom" uit de dynamo.

Als de dynamo kapot is, geen stroom, gaat de auto (accu) geen dag mee in de stad.