Wauw, een maand sinds mijn laatste bericht. Ik hou van mijn leven, ik zeg het je. Elke dag is een nieuw avontuur. Maar niet altijd met B-bodies. Hoe dan ook, laten we verder gaan.
Als je genoeg met me omgaat, zul je merken dat ik geen liefde heb voor standaard injectoren. Het zijn ontwerpen uit de vroege jaren 1980 die zich nooit hebben voorgesteld dat de overheid de voedselvoorziening zou verbinden met de energievoorziening en ethanol op een fantastisch inefficiënte manier zou produceren. Maar... efficiëntie is niet de sterkste kant van een overheid. Dus komt ethanol en daar gaan onze injectoren. Ik vecht al tegen deze dingen sinds ik voor het eerst met B-bodies in aanraking kwam. Dus natuurlijk ga ik deze vervangen.
Ze hadden minstens 7 jaar stilgestaan, dus dat is nog erger. De auto zou af en toe overslaan bij warme stationairloop. Zet de koplampen of airconditioning aan en het overslaan verdwijnt. Het enige wat ik kon bedenken was dat de injectoren niet betrouwbaar konden werken bij echt lage pulsbreedtes, en het toevoegen van de elektrische of airconditioningbelastingen verlengde de pulsbreedtes genoeg om het probleem te voorkomen.
Dus ik haalde de brandstofrail en de originele injectoren eruit. In het midden zit de O-ring kit die gebruiker babywag vroeger verkocht. Deze vervangen alle O-ringen die NIET op de injectoren zitten. Ik voeg deze nu toe aan de injectoren die ik verkoop (meer info hieronder).
Tijd om de rails te demonteren en de voorste en achterste O-ringen te vervangen.
Het scherm was helemaal schoon op de regelaar. Hij testte op 46,5 psi bij stationair toerental met de vacuĂĽmleiding losgekoppeld en afgedopt, wat overeenkomt met wat ik heb gezien bij elke standaard LT1-regelaar; hij drijft na verloop van tijd omhoog. De vacuĂĽmpoort was droog, wat betekent dat het membraan niet gescheurd was en er geen gas in de vacuĂĽmleiding lekte. Dit maakt je PCM gek en probeert het aan te passen.
Hier is alles schoon, weer in elkaar gezet, met de nieuwere injectoren op hun plaats. Je hebt de borgclips niet nodig die bij de standaard injectoren werden geleverd; ze waren alleen voor fabricagedoeleinden (hetzelfde met die stomme #3 phillips schroeven op importremschijven). Als je een set wilt, heb ik er nog een paar over. Je kunt er meer over lezen
hier. Ze zijn 36lb/hr bij LT1-druk, dus de PCM moet opnieuw worden geprogrammeerd. Ik kan je helpen met de '94-95 auto's; voor '96-97 LT1's heb je iemand nodig met JET DST 14005 om de PCM opnieuw te programmeren.
Ik heb ooit een autobrand gehad en het was waardeloos. Heeft ook een behoorlijke B-body verpest. Ik rommel daar na die tijd niet meer mee met brandstofsystemen. Je wordt er paranoĂŻde van dat de auto elk moment in brand vliegt. Nu weet ik dat deze auto helemaal nieuwe O-ringen aan de voorkant heeft. Rijd gelukkig.