Chevy Impala SS Forum banner

Sherlock9c1 krijgt eindelijk een Impala

66K views 400 replies 39 participants last post by  95wagon  
#1 · (Edited)
Ik veronderstel dat het tijd is om mijn build te catalogiseren. Dit is de auto die ik altijd al wilde hebben, een donkerrode '96 Impala SS. Maar hoe ik hem kreeg, was ook best interessant.

Ik bezat mijn gouden 9C1 van 2004 tot 2014, en had ook een heleboel Roadmaster wagons. Rond 2012 kocht mijn vader een donkerrode '96 Impala. Hij hield altijd van een goede deal, en de verkoper was aardig, maar wat hij kreeg, had veel meer werk nodig dan hij had verwacht. Hij reed niet toen hij hem kreeg, en alles was versleten, met 167.000 mijl op de teller. Deze foto is nadat we veel aan de lak hebben gedaan. De wielen hebben chameleon paint; de lichtinval doet ze er misplaatst uitzien, maar normaal gesproken zijn ze DCM.
 
#149 ·
Wat een prachtig vliegwiel.
Ik ben gewoon blij dat je er niet op wees dat ik vergat de koppelomvormer te schilderen. Maar goed, ik zou hem gewoon kunnen starten en er een penseel tegenaan kunnen houden... :geek:
 
#151 ·
Dus... over die iets te lange bouten...
198535


Gelukkig heb ik alle andere eruit gekregen, maar ik moest mijn wonderdoener bellen om deze eruit te krijgen. De transmissie moest er weer uit. Over het doden van je momentum gesproken.
 
#156 ·
Dus... over die iets te lange bouten...
View attachment 198535

Gelukkig kreeg ik alle andere eruit, maar ik moest mijn wonderdoener bellen om deze eruit te krijgen. De bak moest er weer uit. Over het doden van je momentum gesproken.
OOOOOOOF!!!! Dat is balen! Blij dat je hem eruit hebt!
 
#152 ·
Hitte en vocht zijn vrienden van corrosie, dus voordat ik de uitlaat terugplaats, is het nu de tijd om de hitteschilden te laten vallen en de onderkant van de carrosserie schoon te maken/roestvrij te maken/te schilderen. Zuidelijken vinden deze foto's misschien verontrustend, maar het was eigenlijk vrij schoon en helemaal geen roestvorming.
198536


198537


198538


Het is interessant hoe gemakkelijk goede oude remmenreiniger de Dark Cherry-overspray er meteen afhaalt.

Deze foto is onder de passagierskant, recht omhoog kijkend; de bodem van die carrosseriebevestigingsbox is volledig solide. Hoewel de rest er op sommige plaatsen een beetje schurftig uitziet, is deze carrosserie in goede staat.
198539


Bestuurderskant geschraapt en bijna klaar met de voorbereiding.
198540


Fabriekshitteschilden, met een soort op teer gebaseerde ondercoating aan de passagierskant. Dat spul kostte VEEL werk om te verwijderen!
198541


Bovenkanten; Ik heb deze na het schoonmaken met een staalborstel bewerkt, daarna nog een keer ontvet en vervolgens wat prachtig zilver gespoten voor maximale warmtereflectie. Ik heb ook de onderkant van de carrosserie afgeplakt en zilver gespoten. Ik kan die foto's niet vinden in mijn telefoonalbum; Nou ja, ik ga binnenkort weer naar beneden en maak er nog een paar. Wie wil er nou warme voeten op een warme dag? Ik niet, en zeker niemand in mijn auto, dat is zeker.
198542


Ik denk er eigenlijk over om de onderkant van mijn gastank zilver te spuiten om asfalthitte af te stoten; als je op je brandstofverbruik let, daalt het als de benzine in de tank opwarmt. Ik herinner me onze familietrip door het Amerikaanse zuidwesten in juni, hoe verzengend heet het wegdek was. De brandstofpomp in mijn minivan huilde daar zo luid, en in de 60.000 mijl sindsdien is hij nog nooit zo luid geweest als in New Mexico en Arizona.
 
#157 ·
Ik denk er eigenlijk over om de onderkant van mijn gastank zilver te spuiten om asfalthitte af te stoten; als je op je brandstofverbruik let, daalt dit naarmate de benzine in de tank opwarmt. Ik herinner me onze familietrip door het Amerikaanse zuidwesten in juni, hoe verzengend heet het wegdek was. De brandstofpomp in mijn minivan huilde daar buiten zo luid, en in de 60.000 mijl sindsdien is hij nog nooit zo luid geweest als in New Mexico en Arizona.
Ik ben erg benieuwd hoe dit werkt! Ik woon eigenlijk in Phoenix AZ, en om eerlijk te zijn, heb ik in de zomer nog nooit een MPG-daling opgemerkt. Maar ik weet zeker dat ik het gewoon nog nooit heb opgemerkt, en aangezien de zomer er binnenkort aankomt :( zal ik proberen het deze keer bij te houden.

Het wegdek wordt hier in de zomer zo heet dat het teer in de weg smelt en aan je schoenen blijft plakken!
 
#153 · (Edited)
En.. voilà, de trans is terug onder de auto. Een nadeel van de QuickJacks van vóór 2022 is dat je de trans echt alleen via de voor- of achterkant van de auto erin en eruit kunt halen. En je moet de trans op en van de transmissiekrik halen voordat je hem eruit kunt halen. Er is geen ruimte voor hefboomwerking. Mijn zoon moest me helpen de trans langzaam op een stapel 2x6s te tillen en hem vervolgens op de transmissiekrik te schuiven. De TLX-serie is 6 inch hoger, wat perfect zou zijn voor transmissiewissels op deze auto's, maar te hoog voor mijn garage.
 
#154 ·
Ah, heb net alle foto's gevonden. Het zilver verbergt zeker geen fouten. Maar hier beneden heb ik functie boven vorm nodig.
198545


198546


Hittebescherming aan de bestuurderskant geĂŻnstalleerd:
198547


Hittebescherming aan de passagierskant geĂŻnstalleerd:
198548


Algemeen. Mooi en glanzend om de warmte van de katalysator af te stoten. Ik heb ook de standaard dwarsbalk geschilderd; dat kostte VEEL tijd.
198549


Laatste foto van de passagierskant voordat ik de katalysator erop zet. Hoewel die startmotor er verschrikkelijk uitziet, werkt hij perfect. Hij staat op mijn lijst om te demonteren, schoon te maken, de borstels en de solenoĂŻde te vervangen en hij zou als nieuw moeten zijn.
198550


Bestuurderskant. Als je net rechts van de uitlaatspruitstukuitlaat kijkt, zie je 327 aan de zijkant van het blok. Zo kun je zien of het een LT1 is. De kleinere L99 4.3L V8 had een ander nummer op het blok.

198551
 
#155 ·
Laatste foto van de bestuurderskant voordat de transmissie en de katalysator weer teruggeplaatst werden. Die kabelboom links gaat naar de bovenste linker bout van de transmissieklok. Hij is voorlopig even opzij gelegd. Die grote pen die uit de achterkant van het blok steekt, is een van de twee die de motor en de transmissie positioneren en het grootste deel, zo niet al het koppel van de motor weerstaan. Net links van de pen bevindt zich het VIN-stempelgebied op de motor. Je kunt de randen van de cijfers nauwelijks zien als je je ogen dichtknijpt. Of niet.
 
#158 ·
Hoi, dit is nog steeds leuk om te lezen.... Sorry, ik heb geen boeiende info om toe te voegen, maar ik denk dat de L99 588 in het blok gestempeld had en zoals je zei 327 in het LT1 blok.

-ALF uit.....
 
#162 ·
Het was een geweldige tijd; Ik raad ten zeerste aan om aanwezig te zijn, zelfs als je maar een paar dagen kunt komen. Als je in het verleden een minder goede ervaring hebt gehad met bepaalde persoonlijkheden, is die sfeer verdwenen. Ik heb een geweldig gesprek gehad met iedereen met wie ik sprak.
 
#164 ·
Gebruik je anti-seize op de spruitstuk-naar-converter-tappen en de converter-naar-uitlaatpijp-bouten?
O ja. Als iemand die vroeger in Syracuse NY woonde, was anti-seize verplicht. Ik kocht roestvrijstalen bouten voor de converter-naar-uitlaatpijp-bouten, maar interessant genoeg waren de schroefdraden veel losser dan de gewone, niet-roestvrijstalen klasse 5. Ze hielden, maar het verschil in speling was merkbaar.
 
#165 ·
Voordat we te ver van de transmissie-installatie verwijderd raken, was de fabrieks-dwarsbalk van '94-96 lastig te verwijderen in de beginjaren van deze auto's, maar aangezien de carrosseriebevestigingen in 26 jaar zijn samengedrukt, wordt deze meestal tussen het frame en de carrosserie geperst. Ik gebruikte vloerhefbruggen en veel hout om de carrosserie iets op te tillen. Dit gaf voldoende ruimte voor het verwijderen en installeren van de dwarsbalk. Ik heb ook de buitenste randen bijgesneden en ze vervolgens opnieuw geschilderd. Ze dragen sowieso geen belasting op deze hoeken. (Ter info, ik ben halverwege de snede gestopt en heb deze foto gemaakt zodat je kunt zien hoeveel ik eraf heb gehaald).
 
#168 ·
Voordat we te ver van de transmissie-installatie verwijderd raken, was de fabrieksdwarsbalk van '94-96 in het begin van het leven van deze auto's lastig te verwijderen, maar aangezien de carrosseriebevestigingen in 26 jaar zijn samengedrukt, wordt deze meestal geperst tussen het frame en de carrosserie. Ik gebruikte vloerhefbruggen en veel hout om de carrosserie iets op te tillen. Dit gaf voldoende ruimte voor het verwijderen en installeren van de dwarsbalk. Ik heb ook de buitenste randen bijgesneden en ze vervolgens opnieuw geschilderd. Ze dragen sowieso geen belasting op deze hoeken.
View attachment 198645
Maakt trimmen R&R gemakkelijker?

Om de een of andere reden maakt het me nerveus om zo dicht bij dat gat te snijden. Zit er niet een soort "engineering" achter de bochten in het staal?
 
#166 ·
Hier is de achterste beugel van de AC-compressor, die de sleuf laat zien die u moet maken in het montagegat van het motorblok.
 
#172 ·
Oké.

Ik hoop dat het een redelijk universeel onderdeel zal zijn. Zolang het middelste gat groter is dan de schroefdraad van de bout, de buitenrand een kleinere diameter heeft dan de kop van de bout en er rubber in zit.
 
  • Like
Reactions: sherlock9c1
#174 ·
Zelfs de schroefdraadgaten van de trekker kwamen perfect overeen! Er klopt iets niet. Let op de zes gaten aan de linkerkant; alle gaten behalve het meest linkse gat staan ​​niet in het midden. Het blijkt dat deze ondersteboven in de fabriek is geboord. Dus stuurde ik hem terug en gebruikte de andere. Jongen, dat was frustrerend. Je begint je af te vragen of je je verstand verliest!
 
#176 ·
Heb je ooit iets gehad waar je gewoon tegenop ziet, maar als je het eindelijk doet, het maar een paar uur duurde? Nou, het opnieuw installeren van de binnenschermen was voor mij zo'n geval. Ze komen er zo gemakkelijk uit als je er niet om geeft ze te krassen. Als de bouten niet te roestig zijn, komen ze er in 30 minuten per kant uit. Maar proberen gepoedercoate spatborden opnieuw te installeren die je bijna twee jaar geleden had verwijderd, werd een zeer intimiderende taak.

Het eerste wat ik deed was roestige speed nuts vervangen door nieuwe, en ze vervolgens allemaal en alle binnenranden van de spatborden inspuiten met motorfietskettingvet. Dit product bevat corrosieremmers, heeft een oplosmiddel om het te kunnen spuiten en te laten kruipen, waarna het oplosmiddel verdampt en je een kleverige maar flexibele anticorrosiecoating overhoudt. Ik heb twee blikken van dit spul gebruikt om de voorkant van de auto weer in elkaar te zetten.

Dus ik heb veel dingen afgeplakt en ben voorzichtig de spatborden erin gaan schuiven. Ik heb dit niet gefotografeerd, maar het was moeilijk om te voorkomen dat de achterkant van de binnenschermen over de onderrand van de buitenspatborden net voor de deuren schraapte. Veel tape daar.

Ook het gebied net aan de voorkant waar de buitenspatbord en de bumperafdekking samenkomen; ik kon me niet voorstellen hoe ik dit erin moest krijgen zonder dat ze als een gek over elkaar schraapten, dus ik pakte uiteindelijk mijn slijptol en sneed een 45 graden hoek aan de achterkant van de buitenspatbordflens, en toen werkte alles prima.
198860


Hier is het spatbord eindelijk op zijn plaats. Veel te veel tijd hieraan besteed. Veel asvet om te voorkomen dat de bouten krassen als ik ze aandraaide. De rechteronderhoek toont de rand die niet goed samenging met de buitenspatbord. Veel voorzichtig manoeuvreren om hem omhoog en op zijn plaats te krijgen.
198861


Dat oppervlak bestaat uit vele lagen 3M rubberen coating. Jongen, dat spul stinkt als het droogt. De binnenspatbord was prachtig gepoedercoat, maar poedercoaten is niet onoverwinnelijk tegen steenslag.
 
#178 ·
Joel...

Even nieuwsgierig of je andere ondercoatingproducten hebt gebruikt dan 3M, en hoe ze zich verhouden.

Ik heb alleen het merk Rustoleum gebruikt en ben er dol op, maar ik heb ook gezien dat 3M, Krylon en het huismerk van Harbor Freight allemaal in mijn buurt op voorraad zijn.
 
#179 ·
Geen idee. Ik heb het gewoon dik genoeg aangebracht zodat het rotsen met hoge snelheid zou absorberen. Waar lijk ik op? Project Farm?
 
#180 ·
Geen idee. Ik heb het gewoon dik genoeg aangebracht zodat het rotsen met hoge snelheid zou absorberen. Waar lijk ik op? Project Farm?
LOL - Beste anti-roestlaag voor auto's? Laten we het uitzoeken!
 
#181 ·
Ik heb een kwast gebruikt op de bedden van Rustolem en het moet na een paar jaar opnieuw worden gecoat.

-Brian
 
#183 ·
Ik heb een kwast gebruikt op Rustolem bed liner en het moet na een paar jaar opnieuw worden gecoat.

-Brian
Ik heb het gevoel dat bed liner een soort "oude man"-ding is, in die zin dat mensen dat vroeger deden voordat er producten waren die daadwerkelijk als ondercoating werden geëtiketteerd.

Ik was niet bekend met Project Farm, maar ik ben blij dat dat is veranderd.
 
#186 ·
Het probleem met die ondercoatings is dat corrosie in het frame kan komen en van binnenuit kan rotten. Toen ik in de staat New York was, probeerde ik POR-15 op twee auto's en één steenslag verpest het hele ding. Toen stapte ik over op het doen van de "New England Undercoating" elke herfst. Krik het voertuig op, haal de wielen eraf, bedek de remmen, tap de motorolie af, spuit het over de onderkant, voltooi de olieverversing en ga dan rijden op een stoffige weg. Tegen het einde van mijn tijd in de staat New York gebruikte ik motorfietskettingvet met anticorrosieadditieven erin.

Toen verhuisde ik naar het zuiden en liet dat allemaal achter me. Onze gezinsminivan heeft 230.000 mijl op de teller en is volledig roestvrij.
 
#187 ·
Toen verhuisde ik naar het zuiden en liet dat allemaal achter me. Onze gezinsminivan heeft 230.000 mijl op de teller en is volledig roestvrij.
Mijn Caprice heeft zijn hele leven in Phoenix AZ gewoond en dat is te zien, 266k en geen spoortje roest!
 
#189 ·
OK, voordat Caddylack dit draadje volledig overneemt... laten we weer aan het werk gaan.
Op de tapeind van de bobine zitten een heleboel PCM-aansluitingen. Die draden hebben de neiging om te vermoeien en te breken, wat echt vreemde rijproblemen veroorzaakt. Kort nadat ik de motor opnieuw had geĂŻnstalleerd, heb ik alle aardingsconnectoren vervangen door nieuwe. U zou serieus moeten overwegen hetzelfde met uw auto te doen.
 
#191 ·
OK, voordat Caddylack dit draadje volledig overneemt... laten we weer aan het werk gaan.
Op de bougieschroefdraad zitten een heleboel PCM-aansluitingen. Die draden hebben de neiging om te vermoeien en te breken, wat echt rare rijproblemen veroorzaakt. Kort nadat ik de motor opnieuw had geĂŻnstalleerd, heb ik alle aardingsconnectoren vervangen door nieuwe. Je zou serieus moeten overwegen hetzelfde te doen met je auto.
View attachment 198949
Heb je erover nagedacht om de draden in één connector te combineren? Of misschien zelfs in één draad.

Ik heb dit al eens op het forum ter sprake gebracht, maar ik weet niet meer met wie ik het heb besproken.
 
#190 ·
Ik heb ook de "brake bolt mod" geĂŻnstalleerd, die het shuttleventiel verwijdert dat nodig is voor trommelremmen en de verhouding verandert om het gebruik van de achterrem te vergroten. Ik heb dit op mijn 9C1 gedaan en het stoppen verbeterde aanzienlijk, maar ik zal zeggen dat mijn ervaring was dat de achterste remblokken daarna sneller sleten dan de voorste. En ik ben er helemaal mee gestopt om burn-outs te doen zonder een line lock.

Deze kleppen gaan in het proportionele ventiel dat zich direct onder de hoofdcilinder bevindt. Voor de installatie heb ik het rempedaal ongeveer 1/2" ingedrukt om de ontluchtingspoorten te blokkeren. Ik verloor zeer weinig vloeistof tijdens de wissel.

Ik heb dit van Rock Auto, de leverancier is Pro-Forged. De oprichters van Pro-Forged waren B-body liefhebbers. Ik geloof dat het bedrijf nu eigendom is van Holley.