Chevy Impala SS Forum banner

Clear Image Pro Series Headers

7.6K views 22 replies 12 participants last post by  1Slammed96SS  
#1 · (Edited)
Pro Series Headers:

Dacht dat ik dit zou plaatsen, aangezien er niet veel informatie op de forums staat met betrekking tot deze headers.

Dacht dat dit misschien sommige van jullie zou kunnen helpen.

Dit zijn full length 1-7/8" Pro-Series Headers van Clear Image Automotive, in roestvrij staal.

Ik heb ze vorig jaar gekocht, maar ze kwamen pas in december aan en aangezien mijn auto al voor de winter was weggezet, moest ik wachten tot de lente voordat ik ze kon installeren.

Ik heb ze afgelopen weekend net geïnstalleerd en dacht dat ik mijn mening erover zou delen.

Voor de goede orde, dit zijn vervangers voor een set roestvrijstalen Gen II Tri-Y headers (ook gemaakt door Clear Image) die ik een paar jaar geleden op mijn 95 Impala SS heb geïnstalleerd.

Ik zei toen ik mijn Tri-y's beoordeelde dat ik dacht dat hun kwaliteit, pasvorm en afwerking ongeëvenaard waren.

Deze Pro Series headers volgen in die voetsporen. De kwaliteit is absoluut top.

Verbazingwekkend genoeg, ondanks dat ze fysiek groter zijn dan de Tri-Y's in vrijwel alle opzichten, gingen deze headers net zo gemakkelijk naar binnen.

Een bewijs van hoe goed deze zijn ontworpen.

Dit zijn helaas geen "directe" bolt-in headers zoals de Tri-y's. De Tri-y's passen op elk standaard of aftermarket uitlaatsysteem wanneer je de juiste verlengingen koopt (ook verkocht door Clear Image), waardoor alles bij elkaar past. Geen snijden of lassen vereist.

De Pro-Series zijn geen directe bolt-ins (tenzij) je de Clear Image cat-back koopt die speciaal voor deze headers is ontworpen. Mocht je ervoor kiezen om de uitlaat die je al hebt te behouden, dan zul je enkele wijzigingen moeten aanbrengen aan je bestaande cat-back.

Dit kan een probleem voor je zijn, afhankelijk van of je iemand kent die uitlaatcomponenten kan lassen/fabriceren.

Ik gebruik momenteel een B&B uitlaatsysteem waarvan ik het geluid geweldig vind. Het is ook een extreem zeldzaam uitlaatsysteem op deze auto's omdat het al lang niet meer wordt geproduceerd. Hoewel ik er zeker van ben dat de Clear Image uitlaat een geweldig onderdeel is, kan ik mezelf er op dit moment gewoon niet toe brengen om de B&B weg te doen...

Aangezien ik wist dat het behouden van mijn huidige uitlaat een probleem zou worden tijdens de installatie, bestelde ik, toen ik de Pro Series headers bestelde, ook een aantal extra flenzen en V-band klemmen van Dan, zodat ik in ieder geval het meeste had wat ik nodig had om de B&B aan te passen en het passend te maken.

Hier zijn een paar foto's die ik heb gemaakt op de dag dat de nieuwe headers arriveerden. Ze waren zeer goed verpakt en hebben de reis naar Canada zonder schade overleefd.
Image
Image
Image
Image
Image

-------------------------------

Deze headers worden niet geleverd met pakkingen, dus houd daar rekening mee bij het bestellen. Je zult een set apart moeten kopen. Ik heb ervoor gekozen om een set "Remflex" grafietpakkingen te nemen - artikelnummer 2007 - en ze werkten perfect. Zeer mooie pakkingen en ik zou ze zonder problemen aanbevelen.
Image

Image

Deze foto's illustreren de verschillen tussen deze twee headers. Zeer verschillende ontwerpen, maar zoals eerder vermeld - qua kwaliteit - zijn ze beide even goed gemaakt. Headers van de hoogste kwaliteit op de markt voor onze auto's. Zonder uitzondering.
Image
Image
Image

#2 · (Edited)
Omdat de bougiekabels nu gemakkelijk toegankelijk waren nadat de originele headers waren verwijderd, greep ik de gelegenheid aan om de Magnacore-kabelsset die ik eerder gebruikte, te vervangen. Het bleek dat ik een van de kabels had doorgebrand, dus des te beter dat ik een vervangende set had besteld.

Deze keer ging ik voor Accel 's "Extreme 9000" kabels.

Hun claim to fame zijn de keramische laarzen die ze gebruiken, waarvan wordt geadverteerd dat ze bestand zijn tegen 2000 graden.

Iemand op het forum had deze een tijdje geleden voorgesteld, dus besloot ik ze te proberen.

Zoals de meeste bougiekabels voor LT1's, komen de lengtes van de Accel's niet helemaal overeen met de fabriekskabels, dus je zult een beetje creatief moeten zijn bij het aansluiten op de verdeler.

Verder lijken deze bougies van echt hoge kwaliteit te zijn. De tijd zal leren hoe goed ze bestand zijn tegen de hitte.
Image

Image
Image

Image

Image

Installatie:

Ik ontdekte dat ik de header aan de bestuurderskant kon installeren met alle bougies/kabels al op hun plaats. Voldoende ruimte om de header van onderaf door de motorruimte te schuiven.

De passagierskant was echter wat krapper en ik vond het het beste om de bougies nummer 6 en 8 eruit te laten, om voldoende ruimte te hebben om de header erin te krijgen.

Eenmaal de header op zijn plaats, installeerde ik de twee bougies van onder de auto.

Al met al gingen de nieuwe Pro Series headers er heel gemakkelijk in en tot mijn verbazing, ondanks hun grotere primaire afmeting, is er eigenlijk meer ruimte voor de bougies dan met de originele Tri-Y's.

Vooral op bougies #3/5.

Best verbazingwekkend naar mijn mening.

Zoals bij elke header-installatie, zou ik aanraden om de startmotor van tevoren te verwijderen. Als je dat doet, wordt het verwisselen van de header zoveel gemakkelijker.

Duurt maar 5 minuten extra, maar door de startmotor te verwijderen, krijg je toegang tot de achterste flensbouten, de EGR-pijp (als je er nog een hebt aangesloten) en een duidelijk zicht op de bevestiger die de peilstokbuis op zijn plaats houdt (die je moet verwijderen om de header aan de passagierskant te installeren).

----------------------------

Over de peilstokbuis gesproken, het opnieuw installeren van de originele bleek mijn eerste tegenslag te zijn...

Toen ik de originele Tri-y's installeerde, herinner ik me dat ik het heel moeilijk vond om de buis te buigen om hem vrij te maken van de header, maar uiteindelijk lukte het me om hem precies goed te buigen en ging hij erin.

Deze keer had ik echter geen geluk. Hoe ik de peilstokbuis ook boog, ik kon hem niet terug in het blok schuiven. Na een uur rommelen zonder succes, besloot ik gewoon een lokale winkel te bezoeken en te kijken wat mijn opties waren...

Uiteindelijk kocht ik een flexibele peilstokbuis van Lokar. Artikelnummer ED-5001.
Had dit vanaf het begin moeten doen. Hij gleed in één keer in het blok. Duurde ongeveer 10 seconden.

Echt een mooie peilstok met een stevige, machinaal bewerkte aluminium handgreep.

In tegenstelling tot de standaard buis die halverwege de motorblok is bevestigd, gebruikt de Lokar in plaats daarvan een van de bestaande headerflensbouten.

Nogmaals, echt een mooi stuk.

Het enige (mogelijke) nadeel is de lengte. Hij is korter dan de fabrieksbuis. De bovenkant van de handgreep komt ongeveer gelijk met de headers uit.

Zorg er dus voor dat je de motor laat afkoelen (of handschoenen draagt) voordat je de Lokar-peilstok pakt, zodat je je niet brandt aan de aluminium handgreep.
Image
Image

----------------------------

Met de nieuwe headers erop, stond het echte werk op het punt te beginnen. Het meten, snijden en lassen van de bestaande uitlaat om alles aan elkaar te bouten.

Hieronder kun je zien waar de collectors op de nieuwe Pro Series headers eindigen. De originele Tri-y's (met verlengingen) werden perfect aangesloten op de uitlaat, maar omdat deze Long Tubes een totaal andere totale lengte hebben, moest ik wat verlengingen laten maken.

Het bleek dat ik ook de B&B-uitlaat een beetje moest inkorten om alles uit te lijnen.

#3 · (Edited)
Hier zijn enkele foto's van de nieuwe flenzen die aan de nieuwe verlengingen zijn gelast (en het uiteinde van de B&B tussenliggende pijpen).
Image
Image
Image

Klaar.

Ik zal hier en daar wat kleine aanpassingen aan de uitlaat moeten doen, maar voor het grootste deel is het klaar.
Image

Image

Image

#4 · (Edited)
Enkele foto's van de motorruimte.

Hier kunt u de Lokar peilstokbuis zien. Niet verplicht als u de originele buis op zijn plaats kunt Macgyveren, maar de Lokar gaat zoveel soepeler en gemakkelijker...
Image

Let op het heldere zicht/gemakkelijke toegang tot de bougiekabels. Geweldige pasvorm.
Image

Conclusie:

Wat betreft prestaties, JA, de auto lijkt zeker harder te trekken vanaf 3500 en hoger en voordat je het vraagt, NEE - er is geen noemenswaardig verlies van low-end koppel met de grotere primaries. 😉

Misschien niet zo belangrijk voor sommigen, maar toch het vermelden waard, ik merkte dat de uitlaat een diepere toon heeft dan voorheen, maar verrassend genoeg is hij ook wat tammer (qua volume) bij stationair toerental in vergelijking met de tri-y's. Had dat niet verwacht.

Bij volgas zijn de long tubes echter zeker luider.

Al met al - blij met het resultaat.

Geweldige set headers voor degenen die nog steeds vasthouden aan de LT-1 motor. Je hebt waarschijnlijk nooit meer nodig dan deze.

--------------------------------

Nog één ding...

Voordat ik het vergeet, er is de kwestie van de nieuwe transmissie dwarsbalk. Wat heeft deze dwarsbalk met headers te maken?

Welnu, blijkbaar heb je deze dwarsbalk nodig om deze headers te kunnen gebruiken, voor de juiste speling. Het maakt deel uit van het totale pakket.
Image

Image

Het goede nieuws is dat deze buisvormige dwarsbalk merkbaar lichter is dan het fabrieksonderdeel.

Sterker nog, ongeveer 20 pond lichter.

Dus voor degenen die gewicht willen verminderen, biedt dit zeker een behoorlijke gewichtsbesparing.
Image
Image

Het is ook veel, veel gemakkelijker te verwijderen en te installeren dan de fabrieks dwarsbalk. Geen gedoe meer met die grote, zwaardere standaard om hem eraf te halen.

Een klein probleem om rekening mee te houden. In tegenstelling tot de fabrieks dwarsbalk die moeren aan de bovenkant heeft gelast, heeft de Clear Image-versie deze moeren niet. De montage lipjes zijn gewoon een platte plaat.

Met andere woorden, er is niets om de dwarsbalkbouten in te schroeven.

Je zult 4 flensmoeren moeten kopen en een sleutel moeten gebruiken om de moer van bovenaf vast te houden terwijl je de bevestiger van onderaf met het Clear Image-onderdeel invoert.

Geen groot probleem - zorg er gewoon voor dat je de extra hardware van tevoren hebt.
Image

De nieuwe dwarsbalk wordt ook geleverd met een Energy Suspension poly transmissiebevestiging.
Image

Helaas ben ik een (hopelijk klein) probleem tegengekomen met deze buisvormige dwarsbalk...

Hij raakt de vloerplaten aan beide kanten. Ik sprak met Dan van Clear Image en hij zei dat het normaal was dat de bestuurderskant raakte. Hij stelde voor dat ik een hamer zou gebruiken en de vloerplaat zou masseren om me de speling te geven die ik nodig heb.

De passagierskant die raakt, verraste hem echter. Hij zegt dat hij op zijn '95 zijn hand over de dwarsbalk kan laten gaan en de vloerplaat helemaal niet aanraakt. Geen van beiden kan bedenken waarom mijn auto zo anders is.
Image

Image

De auto heeft slechts 40.000 km op de teller en de carrosserie bussen zijn perfect, dus geen idee waarom de dwarsbalk aanraakt.

Voorlopig laat ik het zoals het is.

Wil niet echt iets met een hamer slaan, maar misschien moet ik dat wel doen. Ik heb een lichte trilling onder mijn voeten opgemerkt tijdens het rijden.

Het kan te wijten zijn aan de dwarsbalk die de vloerplaten aanraakt. Of misschien absorbeert de stijvere, poly bus geen trillingen zoals de fabrieks rubberen bus en stuurt in plaats daarvan de trillingen de vloer in.

Ik kan het nog niet met zekerheid zeggen...

#15 ·
Enkele foto's van de motorruimte.

Hier kunt u de Lokar peilstokbuis zien. Niet verplicht als u de originele buis op zijn plaats kunt Macguiveren, maar de Lokar gaat zoveel soepeler en gemakkelijker naar binnen...
View attachment 204555

Let op het heldere zicht/gemakkelijke toegang tot de bougiekabels. Geweldige pasvorm.
View attachment 204554
Conclusie:

Wat betreft prestaties, JA, de auto lijkt zeker harder te trekken vanaf 3500 en hoger en voordat je het vraagt, NEE - er is geen noemenswaardig verlies van low-end koppel met de grotere primaries. 😉

Misschien niet zo belangrijk voor sommigen, maar toch de moeite waard om te vermelden, ik merkte dat de uitlaat een diepere toon heeft dan voorheen, maar verrassend genoeg is hij ook wat tammer (qua volume) bij stationair draaien in vergelijking met de tri-y's. Had dat niet verwacht.

Bij volgas zijn de long tubes echter zeker luider.

Al met al - blij met de uitkomst.

Geweldige set headers voor degenen die nog steeds vasthouden aan de LT-1 motor. Je hebt waarschijnlijk nooit meer nodig dan deze.

Nog één ding...

Voordat ik het vergeet, er is de kwestie van de nieuwe transmissie dwarsbalk. Wat heeft deze dwarsbalk met headers te maken?

Welnu, blijkbaar heb je deze dwarsbalk nodig om deze headers te kunnen gebruiken, voor de juiste speling. Het maakt deel uit van het totale pakket.
View attachment 204595
View attachment 204598

Het goede nieuws is dat deze buisvormige dwarsbalk aanzienlijk lichter is dan het fabrieksonderdeel.

Sterker nog, ongeveer 20 pond lichter.

Dus voor degenen die gewicht willen verminderen, biedt dit zeker een behoorlijke gewichtsbesparing.
View attachment 204596 View attachment 204597
Het is ook veel, veel gemakkelijker te verwijderen en te installeren dan de fabrieks dwarsbalk. Nooit meer worstelen met dat grote, zwaardere standaardonderdeel om het eraf te halen.

Een klein probleem om rekening mee te houden. In tegenstelling tot de fabrieks dwarsbalk die moeren aan de bovenkant heeft gelast, heeft de Clear Image-versie deze moeren niet. De montage lipjes zijn gewoon een platte plaat.

Met andere woorden, er is niets om de dwarsbalkbouten in te schroeven.

Je zult 4 flensmoeren moeten kopen en een sleutel moeten gebruiken om de moer van bovenaf vast te houden terwijl je de bevestiger van onderaf met het Clear Image-onderdeel invoert.

Geen groot probleem - zorg er gewoon voor dat je de extra hardware van tevoren hebt.
View attachment 204599

De nieuwe dwarsbalk wordt ook geleverd met een Energy Suspension poly transmissiebevestiging.
View attachment 204600

Helaas ben ik een (hopelijk klein) probleem tegengekomen met deze buisvormige dwarsbalk...

Hij raakt de vloerplaten aan beide kanten. Sprak met Dan van Clear Image en hij zei dat het normaal was dat de bestuurderskant raakte. Hij stelde voor dat ik een hamer zou gebruiken en de vloerplaat zou masseren om me de speling te geven die ik nodig heb.

De passagierskant die raakt, verraste hem echter. Hij zegt dat hij op zijn '95 zijn hand over de dwarsbalk kan laten gaan en de vloerplaat helemaal niet aanraakt. Geen van beiden kan bedenken waarom mijn auto zo anders is.
View attachment 204601
View attachment 204604

De auto heeft slechts 40.000 mijl op de kilometerteller en de carrosserie bussen zijn perfect, dus geen idee waarom de dwarsbalk aanraakt.

Voorlopig laat ik de dingen zoals ze zijn.

Wil niet echt iets met een hamer slaan, maar ik moet dat misschien wel doen. Ik heb een lichte trilling onder mijn voeten opgemerkt tijdens het rijden.

Het kan zijn dat de dwarsbalk de vloerplaten aanraakt. Of misschien absorbeert de stijvere poly bus geen trillingen zoals de fabrieksrubberen bus en stuurt in plaats daarvan de trillingen naar de vloer.

Ik kan het nog niet met zekerheid zeggen...
Dat is een mooie opstelling. Ik heb headers die ik op een dag deze zomer op MuleDawg ga installeren, niet zo sexy als die van jou, maar ik denk dat het er toch mooi uitziet. Ik heb nog niet besloten welke dempers ik wil gebruiken, maar één ding tegelijk.

#6 ·
Even nieuwsgierig, waarom heb je besloten om van try-y's naar pro series headers te gaan?
Ik verveelde me. 🤣

Eigenlijk heb ik het afgelopen jaar allerlei ideeën in mijn hoofd gehad over wat ik in de toekomst met deze auto zou willen doen.

Ik heb momenteel twee LT-1's in mijn garage. Eén uit mijn '92 Vette, de andere uit mijn oude '93 Trans-Am.

Eén is een standaard bottom end (ga het deze zomer reviseren) de andere is een volledig gesmede 396 stoker.

Ik heb ook een aantal Competition Ported 210 AFR Lt4-koppen die al 5 jaar in mijn kamer liggen te wachten om op iets te worden geïnstalleerd.

Als ik ooit besluit om deze Impala te bouwen (hoogstwaarschijnlijk zal ik dat uiteindelijk doen) - dan zullen deze headers waarschijnlijk toch nodig zijn, dus dan heb ik ze tenminste al als de tijd daar is...

De Tri-Y's zijn perfect in orde.

Ik zou ze zonder problemen aan iedereen aanbevelen. Maar als iemand plannen heeft om een serieuze LT-1 te bouwen, zijn Long Tubes absoluut de manier om te gaan naar mijn mening.

Ik probeer in feite mijn motor toekomstbestendig te maken, als dat zin heeft.

#8 · (Edited)
Natuurlijk doe ik alles eerst verkeerd voordat ik het goed doe. Ging met een lokale shop cat back systeem. Ze hebben natuurlijk de achterkant van de katten gelast, irritant. Plus toen ik de auto verlaagde en de stabilisatorstangen verving, paste het deel over de as niet meer, dus nu is het achter de as gedumpt.

Dus eigenlijk voor niets betaald lol.

En om het opnieuw te doen, moet ik tri y + katten + cat back gaan doen. Misschien wordt het iets voor volgend jaar, maar voorlopig moet ik het zo laten, tenzij ik een set CIA-headers goedkoper kan krijgen.

Het klinkt tenminste goed zonder drone, dus dat is er.

#12 ·
Mooie demo van je nieuwe headers! Groot project eindelijk af, ik ben erg blij met de
QH002SS[/TD>
[TD] Quad-1 header; 1 3/4" - 304 roestvrij staal[/TD>
[/TR>
[TR][TD]
met Chromex-coating gekoppeld aan Borla catback uitlaat. Echter, ondanks de beschermende coating is er nog steeds corrosie, oxidatie en roest in de buurt van de katalysatoren na ongeveer 15 jaar gebruik. Wat gebruik je om je motorruimtedelen zo schoon te houden?

#13 ·
Wat gebruik je om je motorruimtedelen zo schoon te houden?
Photoshop! 🤣

Gekscheren.

Eerlijk gezegd, foto's op internet laten dingen er vaak beter uitzien dan in het echt.

Toen ik de auto in 2016 kocht, stond er 33.000 op de kilometerteller en de auto had nog nooit (en heeft nog steeds niet) sneeuw of zout gezien. Dus dat helpt. Er was eigenlijk nooit iets echt "vies" om mee te beginnen.

Ik houd het simpel. Eén keer per week was ik de auto en week ik een microvezel handdoek in het zeepwater dat ik nog in de wasemmer heb en veeg ik snel over alles in de motorruimte. De luchtinlaat. Binnenste spatborden. Vloeistofreservoirs etc. etc.

Gewoon een ouderwetse natte handdoek.

Het enige "product" dat ik gebruik - is 303 Aerospace Protectant op de plastic onderdelen en Samco slangen om ze er glanzend uit te laten zien. Het werkt, dus ik gebruik het.

#17 ·
Pro Series Headers:

Dacht dat ik dit even zou posten, aangezien er niet veel informatie op de forums staat met betrekking tot deze headers.

Dacht dat dit misschien een paar van jullie zou kunnen helpen.

Dit zijn full length 1-7/8" Pro-Series Headers van Clear Image Automotive, gemaakt van roestvrij staal.

Ik heb ze vorig jaar gekocht, maar ze kwamen pas in december aan en aangezien mijn auto al voor de winter was weggezet, moest ik wachten tot het voorjaar voordat ik ze kon installeren.

Ik heb ze afgelopen weekend net geïnstalleerd en dacht dat ik mijn mening erover zou delen.

Voor de goede orde, dit zijn vervangers voor een set roestvrijstalen Gen II Tri-Y headers (ook gemaakt door Clear Image) die ik een paar jaar geleden op mijn 95 Impala SS heb geïnstalleerd.

Ik zei destijds, toen ik mijn Tri-y's beoordeelde, dat ik dacht dat hun kwaliteit, pasvorm en afwerking ongeëvenaard waren.

Deze Pro Series headers volgen in dezelfde voetsporen. De kwaliteit is absoluut top.

Verbazingwekkend genoeg, ondanks dat ze fysiek groter zijn dan de Tri-Y's in vrijwel alle opzichten, gingen deze headers net zo gemakkelijk erin.

Dit zijn geen "directe" bolt-in headers zoals de Tri-y's, helaas. De Tri-y's passen op elk standaard of aftermarket uitlaatsysteem wanneer je de juiste verlengingen koopt (ook verkocht door Clear Image) waardoor alles in elkaar past. Geen snijden of lassen vereist.

De Pro-Series zijn geen direct bolt-ins (tenzij) je de Clear Image cat-back koopt die speciaal voor deze headers is ontworpen. Mocht je ervoor kiezen om de uitlaat die je al hebt te behouden, dan zul je een aantal aanpassingen moeten doen aan je bestaande cat-back.

Dit kan een probleem voor je zijn, afhankelijk van of je iemand kent die uitlaatcomponenten kan lassen/fabriceren.

Ik gebruik momenteel een B&B uitlaatsysteem waarvan ik het geluid geweldig vind. Het is ook een extreem zeldzaam uitlaatsysteem op deze auto's omdat het al lang niet meer wordt geproduceerd. Hoewel ik er zeker van ben dat de Clear Image uitlaat een geweldig onderdeel is, kan ik mezelf er gewoon niet toe brengen om de B&B op dit moment weg te doen...

Aangezien ik wist dat het behouden van mijn huidige uitlaat een probleem zou zijn tijdens de installatie, heb ik bij het bestellen van de Pro Series headers ook een paar extra flenzen en V-band klemmen van Dan besteld, zodat ik in ieder geval het meeste zou hebben wat ik nodig had om de B&B aan te passen en hem passend te maken.

Hier zijn een paar foto's die ik heb gemaakt op de dag dat de nieuwe headers aankwamen. Ze waren zeer goed verpakt en hebben de reis naar Canada zonder schade overleefd.
View attachment 204512 View attachment 204513 View attachment 204514 View attachment 204516 View attachment 204517

Deze headers worden niet geleverd met pakkingen, dus houd daar rekening mee bij het bestellen. Je zult een set apart moeten kopen. Ik koos voor een set "Remflex" grafietpakkingen - artikelnummer 2007 en ze werkten perfect. Zeer mooie pakkingen en ik zou ze zonder problemen aanbevelen.
View attachment 204518
View attachment 204585

Deze foto's illustreren de verschillen tussen deze twee headers. Zeer verschillende ontwerpen, maar zoals eerder vermeld - qua kwaliteit - zijn ze beide even goed gemaakt. Headers van de hoogste kwaliteit op de markt voor onze auto's. Zonder uitzondering.
View attachment 204519 View attachment 204520 View attachment 204521
Ook waar heb je de set besteld? Ik ben momenteel op zoek naar de uitlaatklemmen die je hebt om ze te laten lassen zoals die van jou voor een semi-snelle ontkoppeling. Nog eentje... ik denk 🤔 dat we misschien 🤔 stiefbroers zijn vanwege de Chuck Taylor's!!!

#19 ·
Clear Image Automotive is waar ik de headers en extra klemmen/flenzen heb gekocht.

Ik weet zeker dat ze bereid zijn om u alle soorten klemmen te verkopen die u nodig heeft. Bel ze even.

Zo niet, zoek dan gewoon naar V-band klemmen/flenzen.

Jarenlang kende ik alleen de traditionele 3-bouts header flenzen en "slip-in" uitlaatsystemen. Ik wist van niets anders totdat ik de vorige Clear Image Tri-y's voor deze Impala kocht.

Na het gebruik van de V-Band klemmen zou ik het moeilijk vinden om terug te gaan.

Alles komt zo gemakkelijk uit elkaar. Nooit lekkages en u hoeft zich nooit zorgen te maken over het opnieuw aandraaien van iets.

Ik hoop dat dit helpt.

Opmerking: Chuck Taylors zijn de enige schoenen die ik ooit zal dragen. 😂

#20 ·
Clear Image Automotive is waar ik de headers en extra klemmen/flenzen heb gekocht.

Ik weet zeker dat ze bereid zouden zijn om u klemmen van welke stijl dan ook te verkopen. Bel ze even.

Zo niet, doe dan gewoon een eenvoudige zoekopdracht naar V-band klemmen/flenzen.

Jarenlang was het enige wat ik kende de traditionele 3-bouts header flenzen en "slip-in" stijl uitlaatsystemen. Wist nooit van iets anders totdat ik de vorige Clear Image Tri-y's voor deze Impala kocht.

Na het gebruik van de V-Band klemmen, zou ik het moeilijk vinden om terug te gaan.

Alles komt zo gemakkelijk uit elkaar. Nooit lekkages en u hoeft zich nooit zorgen te maken over het opnieuw aandraaien van iets.

Ik hoop dat dat helpt.

Side note: Chuck Taylors zijn de enige schoenen die ik ooit zal dragen. 😂
Bedankt voor het advies & ja, ik ook... Ik heb platvoeten 👣 Ik hou van mijn chucks

#21 ·
Pro Series Headers:

Dacht dat ik dit wel even zou posten, aangezien er niet veel informatie op de forums staat met betrekking tot deze headers.

Dacht dat dit misschien een paar van jullie zou kunnen helpen.

Dit zijn full length 1-7/8" Pro-Series Headers van Clear Image Automotive, van roestvrij staal.

Ik heb ze vorig jaar gekocht, maar ze kwamen pas in december aan en aangezien mijn auto al voor de winter was weggezet, moest ik wachten tot het voorjaar voordat ik ze kon installeren.

Voor de goede orde, deze vervangen een set roestvrijstalen Gen II Tri-Y headers (ook gemaakt door Clear Image) die ik een paar jaar geleden op mijn 95 Impala SS heb geïnstalleerd.

Ik zei destijds, toen ik mijn Tri-y's beoordeelde, dat ik dacht dat hun kwaliteit, pasvorm en afwerking ongeëvenaard waren.

Deze Pro Series headers volgen in diezelfde voetsporen. De kwaliteit is absoluut top.

Verbazingwekkend genoeg, ondanks dat ze fysiek groter zijn dan de Tri-Y's in vrijwel alle opzichten, gingen deze headers net zo gemakkelijk erin.

Dit zijn helaas geen "directe" bolt-in headers zoals de Tri-Y's. De Tri-Y's passen op elk standaard of aftermarket uitlaatsysteem wanneer je de juiste verlengingen koopt (ook verkocht door Clear Image), waardoor alles in elkaar past. Geen snijden of lassen vereist.

De Pro-Series zijn geen direct bolt-ins (tenzij) je de Clear Image cat-back koopt die speciaal voor deze headers is ontworpen. Mocht je ervoor kiezen om de uitlaat die je al hebt te behouden, dan zul je een aantal wijzigingen moeten aanbrengen aan je bestaande cat-back.

Ik gebruik momenteel een B&B uitlaatsysteem waarvan ik het geluid geweldig vind. Het is ook een extreem zeldzaam uitlaatsysteem op deze auto's omdat het al lang niet meer wordt geproduceerd. Hoewel ik er zeker van ben dat de Clear Image uitlaat een geweldig onderdeel is, kan ik mezelf er op dit moment gewoon niet toe brengen om de B&B weg te doen...

Aangezien ik wist dat het behouden van mijn huidige uitlaat een probleem zou worden tijdens de installatie, bestelde ik, toen ik de Pro Series headers bestelde, ook een paar extra flenzen en V-band klemmen van Dan, zodat ik in ieder geval het meeste had wat ik nodig had om de B&B aan te passen en passend te maken.

Hier zijn een paar foto's die ik heb gemaakt op de dag dat de nieuwe headers aankwamen. Ze waren zeer goed verpakt en overleefden de reis naar Canada zonder schade.
View attachment 204512 View attachment 204513 View attachment 204514 View attachment 204516 View attachment 204517

Deze headers worden niet geleverd met pakkingen, dus houd daar rekening mee bij het bestellen. Je zult een set apart moeten kopen. Ik koos voor een set "Remflex" grafietpakkingen - artikelnummer 2007 - en ze werkten perfect. Zeer mooie pakkingen en ik zou ze zonder problemen aanbevelen.
View attachment 204518
View attachment 204585

Deze foto's illustreren de verschillen tussen deze twee headers. Zeer verschillende ontwerpen, maar zoals eerder vermeld - qua kwaliteit - ze zijn beide even goed gemaakt. Headers van de hoogste kwaliteit op de markt voor onze auto's. Zonder uitzondering.
View attachment 204519 View attachment 204520 View attachment 204521
Dus ik heb een paar vragen voor je, als je het niet erg vindt. Ten eerste, waarom ben je overgestapt van de Gen ll Tri-Y's, was het een prestatie-ding? En ten tweede, heb je positieve of negatieve dingen gehoord over BBK- of Hooker-headers versus Clear Image?

#22 ·
... heb je negatieve ervaringen gehoord met ... Hooker headers?
Uit persoonlijke ervaring kan ik zeggen:
Hooker headers staan ook bekend als 'cookers'. Als je deze headers gebruikt, moet alles binnen 6" van de headers hittebestendig worden ingepakt, zelfs als ze goed gecoat zijn.
Als ze niet goed gecoat zijn, moet alles binnen 9" van de headers hittebestendig worden ingepakt.

Hoe dan ook, je moet ook VEEL hitteschild gebruiken.

Kortom: ik kan Hooker headers niet aanbevelen boven headers van hogere kwaliteit, zoals headers van Clear Image.