Niedawno miałem wyciek płynu chłodzącego, który wydawał się sączyć z drugiej śruby od przodu po stronie kierowcy. Wiem, że z założenia wydaje się to niemożliwe, ale to jedyne wyjaśnienie, jakie mogłem znaleźć i dowody, które znalazłem, na to wskazywały. Brak wycieków od czasu wymiany....Zobacz ten wątek.....
http://www.impalassforum.com/vBulle...4-engine-problems-maintenance/1308561-intake-manifold-gasket-replacement-s.html
Śruba wykazywała oznaki wycieku i NIE było innego obszaru, z którego pochodził wyciek. W każdym razie, to był mój pierwszy raz, kiedy wyciągałem kolektor dolotowy z silnika LT1 i chciałem tylko podzielić się kilkoma zdjęciami i małymi sztuczkami, które znalazłem po drodze, aby może pomóc innym.
Podstawy demontażu dolotu są proste i wierzę, że instrukcja Haynesa przeprowadzi Cię przez te kroki, więc nie będę tu każdego omawiał. Jednak kilka ogólnych obserwacji, najpierw usunąłem szynę paliwową/wtryskiwacze, aby uzyskać nieco lepszy dostęp do niektórych obszarów kolektora. Ułatwiło to również dostęp do zaworu EGR i nakrętek rury EGR z tyłu dolotu. Zdecydowałem się usunąć EGR przed demontażem i zainstalować po zamontowaniu dolotu w samochodzie.
Po usunięciu dolotu usunąłem również szpilki z tyłu dolotu, dzięki czemu o wiele łatwiej było usunąć cały stary materiał uszczelniający z tych obszarów. Dołączę zdjęcie tych obszarów montażowych po czyszczeniu. Jest to łatwe do zrobienia, jeśli po prostu użyjesz 2 nakrętek na szpilce i dokręcisz je do siebie. Następnie użyj klucza na nakrętce najbliższej dolotowi, aby wykręcić szpilkę. O wiele łatwiej to zrobić niż czyścić wokół szpilek za pomocą skrobaka.
Zauważyłem również, że druga śruba dolotowa po stronie pasażera, która zabezpiecza metalową rurę płynu chłodzącego, wydawała się nieco za długa i nie jest potrzebna. Naprawdę musiałem wygiąć i podnieść tę metalową rurę, aby uchwyt zszedł ze szpilki. Ta śruba ma nakrętkę na końcu, która zabezpiecza rurę płynu chłodzącego do dolotu, ale po usunięciu nakrętki trzeba ją mocno podnieść, aby ją zsunąć. Jestem pewien, że ta rura jest dość krucha, a to również obciąża tylny obszar śruby banjo. Zanim ponownie użyłem tej śruby, odciąłem dobry kawałek od góry, tak aby było tylko tyle gwintu, aby wsunąć uchwyt i zabezpieczyć nakrętkę. Wszystko więcej niż to wydaje się bezużyteczne, a podnoszenie więcej niż to konieczne może spowodować inne naprawy, do których trudno dotrzeć z tyłu głowic.
Podczas skrobania głowic i szyn końcowych należy upewnić się, że w dolinie popychaczy umieszczono coś i zatkać porty dolotowe, aby zapobiec przedostawaniu się zanieczyszczeń. Jest to dość powszechna wiedza przez większość osób. Należy jednak upewnić się, że w dolinie popychaczy wpychasz materiał z powrotem i pod wewnętrzne otwory śrub kolektora w głowicach. Są one szeroko otwarte w dolinie i wszelkie skrawki, które wpadną przez te otwory, mogą wylądować w obszarze doliny i możesz ich nie zobaczyć. Jeśli Twoje szmaty/koc/cokolwiek jest tam dobrze schowane, nic nie powinno się przedostać i powoli pociągnij krawędzie osłony po sobie przed usunięciem z obszaru doliny. Dobrym pomysłem jest posiadanie pod ręką odkurzacza i wizualne sprawdzenie obszaru doliny, czy nic nie przeszło przez Twoją osłonę. Lubię też uderzyć każdy port dolotowy odkurzaczem przed wyciągnięciem ręczników włożonych do środka. Upewnij się również, że wkręcasz gwintownik we wszystkie otwory na śruby, aby je dobrze wyczyścić. Należy pamiętać, że te środkowe otwory na śruby w głowicy wchodzą tylko do doliny popychaczy, więc umieść coś poniżej, aby złapać śmieci. Użyłem trochę sprężonego powietrza, aby wydmuchać zanieczyszczenia z obszarów śrub głowicy w 4 rogach, które są tylko zamkniętą kieszenią.
Podczas montażu dolotu ważne jest, aby „upuścić” kolektor dolotowy prosto na głowice/blok i nie zakłócać uszczelek ani RTV. Jestem dużym facetem, ale nawet ten lekki aluminiowy dolot może być trudny, jeśli nie jesteś ostrożny. Próbowałem kilku prób na sucho przed nałożeniem RTV i po prostu nie czułem się pewny, że to się nie zepsuje. Więc, co robić? Dostałem tanią śrubę materiałową, coś łatwego do przecięcia... myślę, że to był gwint 3/8 - 16 i odciąłem łeb, a następnie odciąłem 2 kawałki o długości około 1”. Zasadniczo zrobiłem 2 małe pręty gwintowane. Wkręciłem je w 2 przednie otwory głowic i zostawiłem trochę wystających. Chodzi o to, aby użyć ich na 2 przednich otworach jako kołków ustalających i jednocześnie lekko podnosić tył kolektora, a następnie pozwolić tylnemu końcowi przechylić się na miejsce.... zadziałało jak mistrz.
Jeśli to robisz, pamiętaj, że kąt otworów na śruby w połączeniu z dolotem nie pozwoli na ich wystawanie zbyt daleko. Zrobiłem to tak, że odciąłem je tak krótko, że żaden nie wystawałby ponad kolektor dolotowy po zamontowaniu. Były tylko wkręcone palcami, ale nic do chwycenia po zamontowaniu dolotu. Więc po prostu wziąłem piłę do metalu i wyciąłem małą szczelinę na górze końca, abym mógł użyć śrubokręta, aby sięgnąć do otworu na śrubę dolotową i odkręcić szpilkę, aż będę mógł ją chwycić.
Ostatnia rzecz, którą zrobiłem, gdy dolot został usunięty, to wzmocnienie obudowy napędu pompy oleju. Zamierzałem zrobić coś fantazyjnego i zrobić coś, co otaczałoby plastik, ale to ciasny obszar przy ścianie bloku. Zamiast tego po prostu poszedłem z płaską podkładką ze stali nierdzewnej, którą miałem.
Moje jedyne żałuję, że nie miałem więcej czasu na wyczyszczenie i pomalowanie kolektora dolotowego. Ale jeśli mógłbym zaoferować jakąś inną radę, aby mieć nadzieję na zapobieganie wyciekom/problemom.... nie spiesz się i WYCZYŚĆ WSZYSTKO. Wziąłem każdą śrubę, umieściłem ją w imadle i wyszczotkowałem gwinty szczotką drucianą, uderzyłem je środkiem do czyszczenia hamulców, a następnie nałożyłem odpowiednią pastę PTFE na gwinty. Oczyść również głowice i szyny końcowe bardzo dobrze, a także szyny dolotowe i wytrzyj wszystko. Przesuń palcem po płaskich powierzchniach i usuń wszelkie zadziory. Kolektor dolotowy miał 2 małe nierówności/zadziory na krawędzi, które znalazłem i lekko uderzyłem je pilnikiem, aby usunąć zadziory.
Dokręć śruby do odpowiedniej specyfikacji i wierzę, że liczba, którą miałem, wynosiła 34 stopy funtów. Zgodnie ze wzorem sekwencji momentu obrotowego, obniżyłem je do około 20 przy pierwszym przejściu, a następnie ponownie do 34. Ponownie sprawdzę moment obrotowy po kilku kolejnych cyklach gorąco/zimno.
To wszystko... HTH komuś.
Zdjęcie 1 = Śruby dolotowe ułożone w kolejności, a 2 śruby z tyłu po prawej stronie to miejsce, gdzie „wydawało się”, że przecieka.
Zdjęcie 2 = Bossy EGR z tyłu kolektora, wszystkie wyczyszczone i usunięte szpilki.
Zdjęcie 3 = Podkładka użyta na plastikowej obudowie napędu pompy oleju
Zdjęcie 4 = Widać kołki, które zrobiłem i wysokość, na której się znajdowały, aby dolot mógł opaść. Wyżej niż to, a dolot nie ześlizgnie się po tych szpilkach.
EDIT - No, walnij mnie i nazwij głupim. :>) Właśnie patrzyłem na śruby dolotowe na zdjęciu i teraz zdaję sobie sprawę, że mogłem po prostu zamienić 2 i 3 śrubę po stronie pasażera. Ta 3 śruba ma w przybliżeniu długość, do której odciąłem 2 śrubę.....Doh!! Oczywiście zauważam to teraz :>)
http://www.impalassforum.com/vBulle...4-engine-problems-maintenance/1308561-intake-manifold-gasket-replacement-s.html
Śruba wykazywała oznaki wycieku i NIE było innego obszaru, z którego pochodził wyciek. W każdym razie, to był mój pierwszy raz, kiedy wyciągałem kolektor dolotowy z silnika LT1 i chciałem tylko podzielić się kilkoma zdjęciami i małymi sztuczkami, które znalazłem po drodze, aby może pomóc innym.
Podstawy demontażu dolotu są proste i wierzę, że instrukcja Haynesa przeprowadzi Cię przez te kroki, więc nie będę tu każdego omawiał. Jednak kilka ogólnych obserwacji, najpierw usunąłem szynę paliwową/wtryskiwacze, aby uzyskać nieco lepszy dostęp do niektórych obszarów kolektora. Ułatwiło to również dostęp do zaworu EGR i nakrętek rury EGR z tyłu dolotu. Zdecydowałem się usunąć EGR przed demontażem i zainstalować po zamontowaniu dolotu w samochodzie.
Po usunięciu dolotu usunąłem również szpilki z tyłu dolotu, dzięki czemu o wiele łatwiej było usunąć cały stary materiał uszczelniający z tych obszarów. Dołączę zdjęcie tych obszarów montażowych po czyszczeniu. Jest to łatwe do zrobienia, jeśli po prostu użyjesz 2 nakrętek na szpilce i dokręcisz je do siebie. Następnie użyj klucza na nakrętce najbliższej dolotowi, aby wykręcić szpilkę. O wiele łatwiej to zrobić niż czyścić wokół szpilek za pomocą skrobaka.
Zauważyłem również, że druga śruba dolotowa po stronie pasażera, która zabezpiecza metalową rurę płynu chłodzącego, wydawała się nieco za długa i nie jest potrzebna. Naprawdę musiałem wygiąć i podnieść tę metalową rurę, aby uchwyt zszedł ze szpilki. Ta śruba ma nakrętkę na końcu, która zabezpiecza rurę płynu chłodzącego do dolotu, ale po usunięciu nakrętki trzeba ją mocno podnieść, aby ją zsunąć. Jestem pewien, że ta rura jest dość krucha, a to również obciąża tylny obszar śruby banjo. Zanim ponownie użyłem tej śruby, odciąłem dobry kawałek od góry, tak aby było tylko tyle gwintu, aby wsunąć uchwyt i zabezpieczyć nakrętkę. Wszystko więcej niż to wydaje się bezużyteczne, a podnoszenie więcej niż to konieczne może spowodować inne naprawy, do których trudno dotrzeć z tyłu głowic.
Podczas skrobania głowic i szyn końcowych należy upewnić się, że w dolinie popychaczy umieszczono coś i zatkać porty dolotowe, aby zapobiec przedostawaniu się zanieczyszczeń. Jest to dość powszechna wiedza przez większość osób. Należy jednak upewnić się, że w dolinie popychaczy wpychasz materiał z powrotem i pod wewnętrzne otwory śrub kolektora w głowicach. Są one szeroko otwarte w dolinie i wszelkie skrawki, które wpadną przez te otwory, mogą wylądować w obszarze doliny i możesz ich nie zobaczyć. Jeśli Twoje szmaty/koc/cokolwiek jest tam dobrze schowane, nic nie powinno się przedostać i powoli pociągnij krawędzie osłony po sobie przed usunięciem z obszaru doliny. Dobrym pomysłem jest posiadanie pod ręką odkurzacza i wizualne sprawdzenie obszaru doliny, czy nic nie przeszło przez Twoją osłonę. Lubię też uderzyć każdy port dolotowy odkurzaczem przed wyciągnięciem ręczników włożonych do środka. Upewnij się również, że wkręcasz gwintownik we wszystkie otwory na śruby, aby je dobrze wyczyścić. Należy pamiętać, że te środkowe otwory na śruby w głowicy wchodzą tylko do doliny popychaczy, więc umieść coś poniżej, aby złapać śmieci. Użyłem trochę sprężonego powietrza, aby wydmuchać zanieczyszczenia z obszarów śrub głowicy w 4 rogach, które są tylko zamkniętą kieszenią.
Podczas montażu dolotu ważne jest, aby „upuścić” kolektor dolotowy prosto na głowice/blok i nie zakłócać uszczelek ani RTV. Jestem dużym facetem, ale nawet ten lekki aluminiowy dolot może być trudny, jeśli nie jesteś ostrożny. Próbowałem kilku prób na sucho przed nałożeniem RTV i po prostu nie czułem się pewny, że to się nie zepsuje. Więc, co robić? Dostałem tanią śrubę materiałową, coś łatwego do przecięcia... myślę, że to był gwint 3/8 - 16 i odciąłem łeb, a następnie odciąłem 2 kawałki o długości około 1”. Zasadniczo zrobiłem 2 małe pręty gwintowane. Wkręciłem je w 2 przednie otwory głowic i zostawiłem trochę wystających. Chodzi o to, aby użyć ich na 2 przednich otworach jako kołków ustalających i jednocześnie lekko podnosić tył kolektora, a następnie pozwolić tylnemu końcowi przechylić się na miejsce.... zadziałało jak mistrz.
Jeśli to robisz, pamiętaj, że kąt otworów na śruby w połączeniu z dolotem nie pozwoli na ich wystawanie zbyt daleko. Zrobiłem to tak, że odciąłem je tak krótko, że żaden nie wystawałby ponad kolektor dolotowy po zamontowaniu. Były tylko wkręcone palcami, ale nic do chwycenia po zamontowaniu dolotu. Więc po prostu wziąłem piłę do metalu i wyciąłem małą szczelinę na górze końca, abym mógł użyć śrubokręta, aby sięgnąć do otworu na śrubę dolotową i odkręcić szpilkę, aż będę mógł ją chwycić.
Ostatnia rzecz, którą zrobiłem, gdy dolot został usunięty, to wzmocnienie obudowy napędu pompy oleju. Zamierzałem zrobić coś fantazyjnego i zrobić coś, co otaczałoby plastik, ale to ciasny obszar przy ścianie bloku. Zamiast tego po prostu poszedłem z płaską podkładką ze stali nierdzewnej, którą miałem.
Moje jedyne żałuję, że nie miałem więcej czasu na wyczyszczenie i pomalowanie kolektora dolotowego. Ale jeśli mógłbym zaoferować jakąś inną radę, aby mieć nadzieję na zapobieganie wyciekom/problemom.... nie spiesz się i WYCZYŚĆ WSZYSTKO. Wziąłem każdą śrubę, umieściłem ją w imadle i wyszczotkowałem gwinty szczotką drucianą, uderzyłem je środkiem do czyszczenia hamulców, a następnie nałożyłem odpowiednią pastę PTFE na gwinty. Oczyść również głowice i szyny końcowe bardzo dobrze, a także szyny dolotowe i wytrzyj wszystko. Przesuń palcem po płaskich powierzchniach i usuń wszelkie zadziory. Kolektor dolotowy miał 2 małe nierówności/zadziory na krawędzi, które znalazłem i lekko uderzyłem je pilnikiem, aby usunąć zadziory.
Dokręć śruby do odpowiedniej specyfikacji i wierzę, że liczba, którą miałem, wynosiła 34 stopy funtów. Zgodnie ze wzorem sekwencji momentu obrotowego, obniżyłem je do około 20 przy pierwszym przejściu, a następnie ponownie do 34. Ponownie sprawdzę moment obrotowy po kilku kolejnych cyklach gorąco/zimno.
To wszystko... HTH komuś.
Zdjęcie 1 = Śruby dolotowe ułożone w kolejności, a 2 śruby z tyłu po prawej stronie to miejsce, gdzie „wydawało się”, że przecieka.
Zdjęcie 2 = Bossy EGR z tyłu kolektora, wszystkie wyczyszczone i usunięte szpilki.
Zdjęcie 3 = Podkładka użyta na plastikowej obudowie napędu pompy oleju
Zdjęcie 4 = Widać kołki, które zrobiłem i wysokość, na której się znajdowały, aby dolot mógł opaść. Wyżej niż to, a dolot nie ześlizgnie się po tych szpilkach.
EDIT - No, walnij mnie i nazwij głupim. :>) Właśnie patrzyłem na śruby dolotowe na zdjęciu i teraz zdaję sobie sprawę, że mogłem po prostu zamienić 2 i 3 śrubę po stronie pasażera. Ta 3 śruba ma w przybliżeniu długość, do której odciąłem 2 śrubę.....Doh!! Oczywiście zauważam to teraz :>)