Chevy Impala SS Forum banner

Usunąć/wymienić kolektor dolotowy

13K views 14 replies 10 participants last post by  RatSSled  
#1 · (Edited)
Niedawno miałem wyciek płynu chłodzącego, który wydawał się sączyć z drugiej śruby od przodu po stronie kierowcy. Wiem, że z założenia wydaje się to niemożliwe, ale to jedyne wyjaśnienie, jakie mogłem znaleźć i dowody, które znalazłem, na to wskazywały. Brak wycieków od czasu wymiany....Zobacz ten wątek.....

http://www.impalassforum.com/vBulle...4-engine-problems-maintenance/1308561-intake-manifold-gasket-replacement-s.html

Śruba wykazywała oznaki wycieku i NIE było innego obszaru, z którego pochodził wyciek. W każdym razie, to był mój pierwszy raz, kiedy wyciągałem kolektor dolotowy z silnika LT1 i chciałem tylko podzielić się kilkoma zdjęciami i małymi sztuczkami, które znalazłem po drodze, aby może pomóc innym.

Podstawy demontażu dolotu są proste i wierzę, że instrukcja Haynesa przeprowadzi Cię przez te kroki, więc nie będę tu każdego omawiał. Jednak kilka ogólnych obserwacji, najpierw usunąłem szynę paliwową/wtryskiwacze, aby uzyskać nieco lepszy dostęp do niektórych obszarów kolektora. Ułatwiło to również dostęp do zaworu EGR i nakrętek rury EGR z tyłu dolotu. Zdecydowałem się usunąć EGR przed demontażem i zainstalować po zamontowaniu dolotu w samochodzie.

Po usunięciu dolotu usunąłem również szpilki z tyłu dolotu, dzięki czemu o wiele łatwiej było usunąć cały stary materiał uszczelniający z tych obszarów. Dołączę zdjęcie tych obszarów montażowych po czyszczeniu. Jest to łatwe do zrobienia, jeśli po prostu użyjesz 2 nakrętek na szpilce i dokręcisz je do siebie. Następnie użyj klucza na nakrętce najbliższej dolotowi, aby wykręcić szpilkę. O wiele łatwiej to zrobić niż czyścić wokół szpilek za pomocą skrobaka.

Zauważyłem również, że druga śruba dolotowa po stronie pasażera, która zabezpiecza metalową rurę płynu chłodzącego, wydawała się nieco za długa i nie jest potrzebna. Naprawdę musiałem wygiąć i podnieść tę metalową rurę, aby uchwyt zszedł ze szpilki. Ta śruba ma nakrętkę na końcu, która zabezpiecza rurę płynu chłodzącego do dolotu, ale po usunięciu nakrętki trzeba ją mocno podnieść, aby ją zsunąć. Jestem pewien, że ta rura jest dość krucha, a to również obciąża tylny obszar śruby banjo. Zanim ponownie użyłem tej śruby, odciąłem dobry kawałek od góry, tak aby było tylko tyle gwintu, aby wsunąć uchwyt i zabezpieczyć nakrętkę. Wszystko więcej niż to wydaje się bezużyteczne, a podnoszenie więcej niż to konieczne może spowodować inne naprawy, do których trudno dotrzeć z tyłu głowic.

Podczas skrobania głowic i szyn końcowych należy upewnić się, że w dolinie popychaczy umieszczono coś i zatkać porty dolotowe, aby zapobiec przedostawaniu się zanieczyszczeń. Jest to dość powszechna wiedza przez większość osób. Należy jednak upewnić się, że w dolinie popychaczy wpychasz materiał z powrotem i pod wewnętrzne otwory śrub kolektora w głowicach. Są one szeroko otwarte w dolinie i wszelkie skrawki, które wpadną przez te otwory, mogą wylądować w obszarze doliny i możesz ich nie zobaczyć. Jeśli Twoje szmaty/koc/cokolwiek jest tam dobrze schowane, nic nie powinno się przedostać i powoli pociągnij krawędzie osłony po sobie przed usunięciem z obszaru doliny. Dobrym pomysłem jest posiadanie pod ręką odkurzacza i wizualne sprawdzenie obszaru doliny, czy nic nie przeszło przez Twoją osłonę. Lubię też uderzyć każdy port dolotowy odkurzaczem przed wyciągnięciem ręczników włożonych do środka. Upewnij się również, że wkręcasz gwintownik we wszystkie otwory na śruby, aby je dobrze wyczyścić. Należy pamiętać, że te środkowe otwory na śruby w głowicy wchodzą tylko do doliny popychaczy, więc umieść coś poniżej, aby złapać śmieci. Użyłem trochę sprężonego powietrza, aby wydmuchać zanieczyszczenia z obszarów śrub głowicy w 4 rogach, które są tylko zamkniętą kieszenią.

Podczas montażu dolotu ważne jest, aby „upuścić” kolektor dolotowy prosto na głowice/blok i nie zakłócać uszczelek ani RTV. Jestem dużym facetem, ale nawet ten lekki aluminiowy dolot może być trudny, jeśli nie jesteś ostrożny. Próbowałem kilku prób na sucho przed nałożeniem RTV i po prostu nie czułem się pewny, że to się nie zepsuje. Więc, co robić? Dostałem tanią śrubę materiałową, coś łatwego do przecięcia... myślę, że to był gwint 3/8 - 16 i odciąłem łeb, a następnie odciąłem 2 kawałki o długości około 1”. Zasadniczo zrobiłem 2 małe pręty gwintowane. Wkręciłem je w 2 przednie otwory głowic i zostawiłem trochę wystających. Chodzi o to, aby użyć ich na 2 przednich otworach jako kołków ustalających i jednocześnie lekko podnosić tył kolektora, a następnie pozwolić tylnemu końcowi przechylić się na miejsce.... zadziałało jak mistrz.

Jeśli to robisz, pamiętaj, że kąt otworów na śruby w połączeniu z dolotem nie pozwoli na ich wystawanie zbyt daleko. Zrobiłem to tak, że odciąłem je tak krótko, że żaden nie wystawałby ponad kolektor dolotowy po zamontowaniu. Były tylko wkręcone palcami, ale nic do chwycenia po zamontowaniu dolotu. Więc po prostu wziąłem piłę do metalu i wyciąłem małą szczelinę na górze końca, abym mógł użyć śrubokręta, aby sięgnąć do otworu na śrubę dolotową i odkręcić szpilkę, aż będę mógł ją chwycić.

Ostatnia rzecz, którą zrobiłem, gdy dolot został usunięty, to wzmocnienie obudowy napędu pompy oleju. Zamierzałem zrobić coś fantazyjnego i zrobić coś, co otaczałoby plastik, ale to ciasny obszar przy ścianie bloku. Zamiast tego po prostu poszedłem z płaską podkładką ze stali nierdzewnej, którą miałem.

Moje jedyne żałuję, że nie miałem więcej czasu na wyczyszczenie i pomalowanie kolektora dolotowego. Ale jeśli mógłbym zaoferować jakąś inną radę, aby mieć nadzieję na zapobieganie wyciekom/problemom.... nie spiesz się i WYCZYŚĆ WSZYSTKO. Wziąłem każdą śrubę, umieściłem ją w imadle i wyszczotkowałem gwinty szczotką drucianą, uderzyłem je środkiem do czyszczenia hamulców, a następnie nałożyłem odpowiednią pastę PTFE na gwinty. Oczyść również głowice i szyny końcowe bardzo dobrze, a także szyny dolotowe i wytrzyj wszystko. Przesuń palcem po płaskich powierzchniach i usuń wszelkie zadziory. Kolektor dolotowy miał 2 małe nierówności/zadziory na krawędzi, które znalazłem i lekko uderzyłem je pilnikiem, aby usunąć zadziory.

Dokręć śruby do odpowiedniej specyfikacji i wierzę, że liczba, którą miałem, wynosiła 34 stopy funtów. Zgodnie ze wzorem sekwencji momentu obrotowego, obniżyłem je do około 20 przy pierwszym przejściu, a następnie ponownie do 34. Ponownie sprawdzę moment obrotowy po kilku kolejnych cyklach gorąco/zimno.

To wszystko... HTH komuś.

Zdjęcie 1 = Śruby dolotowe ułożone w kolejności, a 2 śruby z tyłu po prawej stronie to miejsce, gdzie „wydawało się”, że przecieka.
Zdjęcie 2 = Bossy EGR z tyłu kolektora, wszystkie wyczyszczone i usunięte szpilki.
Zdjęcie 3 = Podkładka użyta na plastikowej obudowie napędu pompy oleju
Zdjęcie 4 = Widać kołki, które zrobiłem i wysokość, na której się znajdowały, aby dolot mógł opaść. Wyżej niż to, a dolot nie ześlizgnie się po tych szpilkach.

EDIT - No, walnij mnie i nazwij głupim. :>) Właśnie patrzyłem na śruby dolotowe na zdjęciu i teraz zdaję sobie sprawę, że mogłem po prostu zamienić 2 i 3 śrubę po stronie pasażera. Ta 3 śruba ma w przybliżeniu długość, do której odciąłem 2 śrubę.....Doh!! Oczywiście zauważam to teraz :>)
 

Attachments

#2 ·
SSSSSLLaaaaaaaaaaaap.. cwm3 To tylko pobudka. Lubię cię i szanuję zbyt mocno, żeby nazywać cię głupim. Śledziłem, mimo że nie mam LT.
Cieszę się, że skończone i mam nadzieję, że pozostanie dobre dla większej przyjemności.

Mark: Snowman-33
 
#3 ·
Założyłem kolektor dolotowy na mój BBC, używając słupa obróconego na przeciwległym nadkolu i przymocowanego do kolektora. Podniosłem go jedną ręką po stronie, na której stałem, drugą ręką ustawiłem go nad silnikiem i opuściłem na miejsce. Nic się nie poruszyło i nie naruszyłem silikonu na szynach końcowych. Nic do usunięcia. Po prostu wkręciłem śruby i dokręciłem je. Przykleiłem uszczelki kolektora do głowic.

Jeśli potrzebujesz śrub, które cię poprowadzą, możesz użyć długich śrub nastawczych z gniazdami imbusowymi. Nie ma potrzeby cięcia śrub ani rowków w śrubach. Próbowałem tego z moim BBC, a śruby nastawcze kolidowały z kolektorem podczas jego opuszczania. Dlatego wypróbowałem metodę słupa i sznurka. Okazało się to tak proste, że byłem zdumiony i miałem kolektor na miejscu w około 10 minut. Zajęło mi więcej czasu przyklejenie uszczelek i nałożenie silikonu niż umieszczenie kolektora.
 
#4 · (Edited)
Założyłem kolektor dolotowy na mój BBC, używając słupa obróconego na przeciwległym nadkolu i przymocowanego do kolektora. Podniosłem go jedną ręką po stronie, na której stałem, ustawiłem go nad silnikiem drugą i opuściłem na miejsce. Nic się nie ruszyło i nie naruszyłem silikonu na szynach końcowych. Nic do usunięcia. Po prostu wkręciłem śruby i dokręciłem je. Przykleiłem uszczelki kolektora do głowic.

Jeśli potrzebujesz śrub, które cię poprowadzą, możesz użyć długich śrub nastawczych z gniazdami imbusowymi. Nie ma potrzeby cięcia śrub ani szczelin w śrubach. Próbowałem tego z moim BBC, a śruby nastawcze kolidowały z kolektorem podczas jego opuszczania. Dlatego wypróbowałem metodę słupa i sznurka. Okazało się to tak łatwe, że byłem zdumiony i miałem kolektor na miejscu w około 10 minut. Przyklejenie uszczelek i nałożenie silikonu zajęło mi więcej czasu niż umieszczenie kolektora.
Cholera, zgubiłeś mnie, jak to zrobiłeś. Przeczytałem to kilka razy i wciąż nie mogę sobie wyobrazić, co opisujesz :wink2:, chociaż brzmi to łatwo.

Śruba ofiarna była w moim "Wiadrze śrub" i łatwo ją pociąłem piłą do metalu. Z tyłu kolektora musisz walczyć z utrzymaniem uprzęży i tej metalowej rury EGR z dala, trzymając jednocześnie tylny koniec kolektora, prowadząc bestię na miejsce. Po prostu spojrzałem na kolektor nad blokiem i opuściłem przód kolektora, aż lekko dotknął kołków. Następnie przesunąłem kolektor trochę do tyłu (wciąż trzymając tyłek kolektora), aż spadł na 2 kołki z przodu, a następnie po prostu pozwoliłem, aby tył kolektora opadł na miejsce. To było trochę suki, gdy samochód był podniesiony z przodu, stojąc na drabinie i pochylając się nad błotnikiem, trzymając ten kolektor.

Miłą rzeczą w uszczelkach głowicy LT1 jest to, że mają one 2 małe plastikowe kołki ustalające po każdej stronie, które po prostu wchodzą w głowicę i je blokują. W ogóle nie musiałem z nimi walczyć. >:). Użyłem odrobiny Ultrablack na rogach, a następnie zatrzasnąłem uszczelki boczne, a następnie koralik wzdłuż szyn i w górę boku około cala, a następnie zostawiłem to na kilka minut przed WIELKIM upadkiem.

Wciąż próbuję dowiedzieć się, co opisałeś.... narysuj mi zdjęcie. :nerd:
 
#5 ·
Dość łatwo; umieść kolektor w poprzek szczeliny między chłodnicą a FEAD, weź 6-stopową drewnianą miotłę, umieść jeden koniec na prawym nadkolu, lekko przed skrzynką bezpieczników, połóż ją po przekątnej przez samochód nad środkiem kolektora, zwiąż kolektor pośrodku mocnym sznurkiem biegnącym prosto nad środkiem kolektora lub w kształcie X, nad słupkiem (w razie potrzeby włóż dwie lub cztery śruby w kolektor, aby przymocować go, 3-6 cali odstępu między słupkiem a kolektorem, aby umożliwić opuszczenie go na tyle nisko, aby usiadł tam, gdzie powinien). Możesz teraz łatwo podnieść kolektor za pomocą końca słupka po stronie kierowcy. Następnie możesz przejść ze słupkiem w kierunku tyłu samochodu i przesunąć kolektor nad silnikiem, obracając słupek na prawym nadkolu. Ponieważ nie wysilasz się, aby podnieść kolektor, możesz użyć drugiej ręki, aby ustawić go w pozycji do opuszczenia. Kiedy już go ustawisz, opuść koniec słupka w dłoni, aż znajdzie się na swoim miejscu. Oczywiście masz uszczelki i silikon na miejscu przed ostatecznym umieszczeniem kolektora.

Nie mam żadnych zdjęć ani nie mogę narysować tego procesu. Mój kolektor BBC waży około 35 funtów. Z przewagą dźwigni 2:1 i nie sięgając nad samochodem, podnoszę około 18 funtów i blisko mojego ciała (pomyśl: robiąc uginanie ramienia z hantlą o wadze 18 funtów). Kiedy już usunę luz, muszę podnieść słupek o około 4 cale przed przesunięciem kolektora i opuszczeniem go na miejsce. Położyłem złożony ręcznik na prawym nadkolu, żeby nie opierać słupka na niczym ostro. Mam nadzieję, że powyższe lepiej wyjaśnia, co zrobiłem.
 
#11 ·
Dość proste; umieść kolektor nad szczeliną między chłodnicą a FEAD, weź 6-metrowy drewniany trzonek od miotły, umieść jeden koniec na prawym nadkolu, lekko przed skrzynką bezpieczników, połóż go po przekątnej przez samochód nad środkiem kolektora, przymocuj kolektor pośrodku mocnym sznurkiem biegnącym prosto nad środkiem kolektora lub w kształcie X, nad drążkiem (w razie potrzeby włóż dwie lub cztery śruby w kolektor, aby przymocować, 3-6 cali odstępu między drążkiem a kolektorem, jeśli to konieczne, aby umożliwić obniżenie go na tyle, aby usiadł tam, gdzie powinien być). Teraz możesz łatwo podnieść kolektor za pomocą końca drążka po stronie kierowcy. Następnie możesz przejść z drążkiem w kierunku tyłu samochodu i przesunąć kolektor nad silnikiem, obracając drążek na prawym nadkolu. Ponieważ nie wysilasz się, aby podnieść kolektor, możesz użyć drugiej ręki, aby ustawić go w pozycji do opuszczenia. Kiedy już go ustawisz, opuść koniec drążka w dłoni, aż znajdzie się na swoim miejscu. Oczywiście uszczelki i silikon są na miejscu przed ostatecznym umieszczeniem kolektora.

Nie mam żadnych zdjęć ani nie mogę narysować tego procesu. Mój kolektor BBC waży około 35 funtów. Z przewagą dźwigni 2:1 i nie sięgając nad samochodem, podnoszę około 18 funtów i blisko mojego ciała (pomyśl: robiąc uginanie ramienia z hantlą 18 funtów). Kiedy już usunę luz, muszę podnieść drążek o około 4 cale przed przesunięciem kolektora i opuszczeniem go na miejsce. Położyłem złożony ręcznik na prawym nadkolu, żeby nie opierać drążka o nic gwałtownie. Mam nadzieję, że powyższe lepiej wyjaśnia, co zrobiłem.
Rozumiem teraz. :smile2: Dla mnie stałem na małej drabince bokiem, sięgając/pochylając się nad błotnikiem i musiałem wykręcać moje "nieszczupłe/niefleksyjne" ciało w pozycjach, w których nie lubi przebywać. >:).
 
#6 ·
Dobrze słyszeć, że jesteś po "zrobionej" stronie zadania 4Door.

...na tymczasowym bolcu/szpilce do wyrównywania kolektora...umieść je w przednim i tylnym otworze JEDNEJ strony silnika, a nie po jednym z każdej strony. Dlatego widziałeś, czy wystawały mocno po obu stronach, ponieważ są ustawione pod kątem na zewnątrz, niewygodnie jest ustawić na nich kolektor. Jeśli po tej samej stronie silnika z przodu i z tyłu...wchodzi od razu, a jeśli ta strona jest dobra, druga też będzie idealna.
 
#7 ·
Dobra robota, ja również naprawiłem swój pierwszy kolektor dolotowy kilka miesięcy temu, podczas zeszłego lata.

Dodam; goniłem wartości poza zakresem na narzędziu diagnostycznym. Szukałem również wycieków podciśnienia, podłączałem/wymieniałem wiele przewodów podczas poszukiwań. Po chwili spróbowałem zdiagnozować kolektor dolotowy, ponieważ jest on oczywiście ważny dla podciśnienia i ma złą reputację. Z przodu ani z tyłu kolektora dolotowego w samochodzie nie wyciekł olej. Podłączenie manometru podciśnienia dało normalne odczyty 'zdrowego silnika'. Spryskiwanie płynami i dmuchanie propanem wokół wlotu nie wykazało żadnych zmian w biegu jałowym, ani nie zmieniło żadnych odczytów na narzędziu diagnostycznym. Zdecydowałem się mimo wszystko wymienić uszczelki kolektora dolotowego + uszczelniacz, ponieważ powoduje to problemy u wielu innych osób i nie zaszkodziłoby przy prawie 200 000 milach. Byłem również ciekaw.

Niektóre śruby i mocowania kolektora dolotowego zeszły bez żadnego dodatkowego wysiłku. To pierwsze i jedyne elementy mocujące, które kiedykolwiek usunąłem w jakimkolwiek samochodzie... Bez wątpienia jedyne elementy mocujące, które kiedykolwiek zejdą z łatwością w tym Northern Illinois 9C1. Po rozebraniu kolektora i elementów towarzyszących nie pozostało żadnych uszczelniaczy 'china wall' w dobrym stanie, ponieważ nie pamiętam żadnego znaczącego wysiłku związanego z demontażem... Użyłem uszczelniacza Permatrex 'right stuff' z przodu, z tyłu i w kierunku krawędzi obu uszczelek.

Korekty paliwa są teraz w zakresie na narzędziu diagnostycznym po naprawie kolektora dolotowego. Ale jeszcze nie do końca równomierne (banki). Jeździłem 9C1 do NE Ohio dwa razy po naprawie IM i uzyskałem 23-25 MPG na pełnych zbiornikach autostradowych podczas tych podróży, co było poprawą w stosunku do poprzednich MPG na trasach. Mam również uszczelkę wydechu lub pęknięty kolektor seryjny po stronie pasażera. Ugh okablowanie pompy paliwa.
 
#8 ·
Ten typ kolektora najczęściej używa gwintowanych szpilek bez łba dla idealnego wyrównania bez błędów. Kazałbym im wystawać 1 cal ponad kolektor. Szczelina jest dobra do ich usunięcia, ponieważ przycina się je krótko.

najlepsze informacje na ten temat to,,,,,,,,,,,,, śruba kolektora była przyczyną wycieku płynu chłodzącego.. dobre informacje na ten temat.. łatwa naprawa dla innych, wystarczy wyciągnąć śrubę, wyczyścić i nałożyć uszczelniacz do gwintów..
 
#10 ·
Ten typ kolektora wydechowego najczęściej używa szpilek gwintowanych bez łba dla idealnego wyrównania bez błędów. Kazałbym im wystawać 1 cal ponad kolektor. Szczelina jest dobra do ich usunięcia, ponieważ przycina się je krótko.

..
Jak wspomniałem powyżej, kąt śrub wchodzących w głowice uniemożliwia pozostawienie ich zbyt długimi. Jeśli wystają zbyt daleko poza kolektor, nie będziesz w stanie wsunąć kolektora na te 2 kołki ustalające, jeśli są one znacznie dłuższe. Wykręcałem kołki ustalające, aż doszedłem do punktu, w którym kolektor nie opadał, a następnie wkręciłem je o 1 lub 2 obroty.

Wiem, dlaczego to zrobiłeś R&R, ale nie widziałem wątku na ten temat, przeglądając szybko dzisiaj rano, zanim zagłębiłem się w sprawy w pracy.

Czy znalazłeś przyczynę gromadzenia się płynu chłodzącego z przodu kolektora dolotowego?
Mam ten wątek połączony w pierwszym poście i zaktualizowałem ten wątek. Na pewno wiem, że płyn chłodzący wydawał się wydobywać z tej 2. śruby. Kiedy ją wyciągnąłem, było oczywiste, że śruba była mokra, a kolektor dolotowy i głowica w tym obszarze miały płyn chłodzący. Jedyne, co WIEM NA PEWNO, to to, że od czasu skręcenia wszystkiego razem jest sucho i dobrze trzyma. Wiem, że wydaje się niemożliwe, aby płyn chłodzący wydobywał się stamtąd, ale tak to wyglądało podczas testów, a demontaż części na pewno mi to potwierdził.
 
#9 ·
Wiem, dlaczego to zrobiłeś, ale nie widziałem wątku na ten temat, przeglądając szybko dzisiaj rano, zanim zagłębiłem się w sprawy w pracy.

Czy znalazłeś przyczynę gromadzenia się płynu chłodzącego na przedniej części kolektora dolotowego?
 
#12 ·
Żadnych wygibasów w moją stronę. Możesz nawet wkręcić kilka śrub swoją wolną ręką, zanim dokonasz ostatecznego umieszczenia. Mam 168 cm wzrostu, mogę zgiąć prawy łokieć tylko o około 20 stopni i mam naderwany mięsień/ścięgno w lewym ramieniu. I tak było łatwo.
 
#13 ·
Nie uważam się za szczególnie silnego... ale dwa razy zdejmowałem kolektor wydechowy z samochodu i za każdym razem nie miałem żadnych problemów z wyrównaniem podczas jego zakładania. Dostałem dodatkową śrubę, która była dłuższa i odciąłem łeb. Nie musiałem jej rozcinać, ponieważ zostawiłem więcej niż wystarczająco, aby wyjąć ją ręcznie. W każdym razie, zrobiłem kilka testowych przejazdów, a następnie nałożyłem rtv. Wyrównałem jeden otwór na śrubę z tyłu i spadł prosto w dół.

Usuwam wiązkę przewodów silnika i odsuwam ją na bok. Niektórzy ludzie zostawiają ją na miejscu i próbują wcisnąć kolektor między wszystkie przewody. To szaleństwo moim zdaniem. Zajmuje to tylko kilka dodatkowych minut, aby odłączyć wszystko i odłożyć całą wiązkę przewodów na bok, co znacznie ułatwia ponowne założenie kolektora bez żadnych problemów. YMMV. Istnieje tysiąc sposobów na obdzieranie kota ze skóry.
 
#15 ·
Zazwyczaj po prostu wciskam to na miejsce tak blisko, jak to możliwe. Nigdy się nie martwiłem, że będzie idealnie wyrównane, gdy dotknie głowic. Chociaż nie chcesz za dużo wokół tego chodzić, można je trochę przesunąć, aby wyrównać śruby.

Niezawodny sposób na uszczelnienie przednich i tylnych szyn:

  1. Umieść koralik o wysokości 1/4" "Right Stuff" z przodu i z tyłu

  2. Umieść kolektor na miejscu i wyrównaj śruby (NIE dokręcaj).

  3. Dokręć śruby tylko na tyle, aby były ciasne, JESZCZE NIE dokręcaj!

  4. Odczekaj około 30 minut do godziny, aż uszczelniacz stanie się półtwardy, ale jeszcze nie całkowicie utwardzony

  5. Dokręć kolektor do specyfikacji, w kolejności (od wewnątrz).

  6. Pozostaw na noc do utwardzenia.

Zasadniczo pozwalasz, aby uszczelniacz uformował się/stał się jak uszczelka przed zastosowaniem dodatkowej kompresji z dokręcania. Mniej więcej tak mówią instrukcje. Robiłem to w ten sposób dziesiątki razy, nigdy nie miałem wycieku. Jedynym minusem jest to, że potrzebujesz łomu, aby go usunąć.