Ik heb elk van de kleplichamen uit elkaar gehaald en elke veer gecontroleerd. Ze waren allemaal erg dicht bij elkaar, zo niet identiek. Er komt wel wat kunst kijken bij het uit elkaar halen van deze kleppen zonder perslucht of zonder ze te breken. Eén opmerking - laat er NOOIT één van de werkbank rollen en op de vloer vallen. Als dat wel gebeurt, gooi ze dan weg. Ze zijn verbogen. Als je ze probeert te gebruiken, zul je er spijt van krijgen.
Voorwaartse accumulator: Impala links, stationwagen rechts. Sonnax pinloze zuiger geĂŻnstalleerd; maar ik heb nog nooit gezien dat deze kapot gaan (of versleten zijn). Trouwens, Rock Auto verkoopt Sonnax-onderdelen GOEDKOOP, en ze beginnen ze eindelijk goed te kruisverwijzen. Vroeger moest je gewoon de onderdeelnummerzoekfunctie gebruiken om ze te vinden.
Dit (de langere) is de Sonnax heavy duty 2-3 schakelklep; hij houdt de overloopkoppelingen in de 3e versnelling ingeschakeld om de sprag te helpen. Ik heb ze in beide transmissies geplaatst. De 2-3 shuttleklep is de korte ernaast. De verwijderde solenoĂŻde is de B-solenoĂŻde, het dichtst bij de handmatige klep. Als deze faalt, krijg je starts in de 4e versnelling. Als ShiftA faalt, krijg je starts in de 2e versnelling.
Dit is de accumulatorklep. Wanneer er schakelingen plaatsvinden, regelt deze klep de uitlaatsnelheid van accumulatorolie aan de achterkant van de accumulatorzuigers. De klep bestaat uit twee delen, zodat GM een andere maatverhouding kon plaatsen, afhankelijk van de toepassing. Om de snelheid van de afgifte van accumulatorolie te vertragen, levert de schakelset van TransGo een paar nieuwe veren waaruit u kunt kiezen. Sonnax levert een shim voor de bestaande veer. Beide benaderingen werken goed. Direct daarboven bevindt zich de EPC-solenoĂŻde. Zorg er absoluut voor dat de filters van deze solenoĂŻde schoon zijn voordat u deze weer monteert. Sommige bouwers vervangen de EPC-solenoĂŻde door een nieuwe GM-solenoĂŻde om te garanderen dat er geen lage leidingdruk is als gevolg van zachte storingen (hij werkt niet goed, maar is nog niet volledig defect).
Dit is de 3-2 terugschakelsolenoĂŻde en de regelklep/veer erbij. De Toledo-kit levert een vervangende veer hiervoor; de 3-2 terugschakelingen van de Impala zijn elke keer perfect. Ja, ik heb de 3-2 terugschakelsolenoĂŻde van de stationwagen schoongemaakt voordat ik hem weer installeerde.
Dit zijn de 3-4 relais- en 4-3 volgkleppen en veren. Identiek.
Dit is de geĂŻnstalleerde Sonnax TCC-regelklep van de Impala (met behulp van de ruimer). Zie de opdruk.
De stationwagen kreeg de Sonnax TCC-regelklep en had ook een nieuwe AFL-klep nodig (met dank aan Sonnax; vergelijkbaar klep/hulsontwerp om de hydraulische integriteit te herstellen). Als deze klep versleten is, krijgt u leidingdrukschommelingen bij hogere belasting. De Sonnax AFL-klep vereist ook een ruimer. Het kan nooit kwaad om uw lokale garage te vragen of hij er een heeft en deze voor u kan installeren. Ik had een garage waar ik vroeger woonde die aanbood om alle Sonnax-kleppen te installeren voor $ 150 aan arbeid. Dit was een ongelooflijke deal.
Deze foto's gaan waarschijnlijk veel verder dan de meeste mensen ooit zouden willen gaan, maar ik wilde er echt voor zorgen dat deze transmissies goed werden gedaan, en als je ooit iemand hebt die je vertelt dat een transmissie onderdelen X, Y of Z erin heeft, kun je hem demonteren en het zelf zien, voor de kosten van kleplichaam- en pomppakkingen en geen speciaal gereedschap vereist (voor inspectie).