Chevy Impala SS Forum banner

Sherlock9c1 krijgt eindelijk een Impala

66K views 400 replies 39 participants last post by  95wagon  
#1 · (Edited)
Ik veronderstel dat het tijd is om mijn build te catalogiseren. Dit is de auto die ik altijd al wilde hebben, een donkerrode '96 Impala SS. Maar hoe ik hem kreeg, was ook best interessant.

Ik bezat mijn gouden 9C1 van 2004 tot 2014, en had ook een heleboel Roadmaster wagons. Rond 2012 kocht mijn vader een donkerrode '96 Impala. Hij hield altijd van een goede deal, en de verkoper was aardig, maar wat hij kreeg, had veel meer werk nodig dan hij had verwacht. Hij reed niet toen hij hem kreeg, en alles was versleten, met 167.000 mijl op de teller. Deze foto is nadat we veel aan de lak hebben gedaan. De wielen hebben chameleon paint; de lichtinval doet ze er misplaatst uitzien, maar normaal gesproken zijn ze DCM.
 
#254 ·
Tijd om alle kabelboomverbindingen te controleren op hitteschade; de bulkhead connector had slechts zeer lichte sporen; veel beter dan de zender van mijn oude 9C1.
Image


De rest van de zender is in zeer goede staat.
Image


De brandstofpompconnector heeft slechts een beetje verkleuring door hitte. Dat betekent dat deze pomp echt dood is.
Image
 
#256 ·
De achterkant van de Impala is super solide. Ik zal de corrosie op de bovenste rails behandelen en die naden roestvrij maken voordat ik de tank terugplaats.
Image


Eibach Canadian Police veren. 3832.102P aan de achterkant. Ik heb deze in 2011 gekocht van een plek in Canada; Ik heb geen idee of er nog ergens zijn.
Image


De metalen uiteinden van de nylon brandstofleidingen zijn gevoelig voor roest. Gelukkig zijn deze in zeer goede staat.
Image


Kijk naar deze vintage Hookers. Welk staal ze ook hebben gebruikt om deze te bouwen, het is niet bestand tegen de elementen.
Image


Dit kleine gewricht aan de uitlaat aan de bestuurderskant is het enige versleten onderdeel van de hele uitlaat. Is het mogelijk om een 2,5" elleboog en een klemband te kopen en deze te vervangen? Afgezien van wat drone door het gebrek aan resonatoren, klinkt dit systeem geweldig. Ik heb een perfecte fabrieks uitlaat klaar liggen voor deze auto, maar zucht, wat een spelbreker zou dat zijn.
Image
 
#258 ·
Deze kleine verbinding aan de uitlaat aan de bestuurderskant is het enige versleten onderdeel van de hele uitlaat. Is het mogelijk om een 2,5" elleboog en een klemband te kopen en deze te vervangen? Afgezien van wat drone door het gebrek aan resonatoren, klinkt dit systeem geweldig. Ik heb een perfecte fabrieks-uitlaat klaar liggen voor deze auto, maar zucht, wat zou dat een spelbreker zijn.
View attachment 203586
Je kunt waarschijnlijk een 2,5" mandrel gebogen elleboog vinden met dezelfde of vergelijkbare CLR (radius), en één uiteinde laten expanderen om over de bestaande pijp over de as te schuiven. Maar het is soms lastig om die bestaande pijp uit de uitlaat te krijgen. Ik heb er al een paar verwijderd die in betere staat waren dan die van jou en meestal moet hij doormidden worden gesneden om de pijp uit de uitlaat te krijgen, zelfs dan kan er nog wat overtuiging met een hamer nodig zijn.
Als je een lokale uitlaatshop hebt die je vertrouwt, kunnen ze waarschijnlijk voor niet veel geld een sectie inlassen. Maar de roestige uitlaat is sowieso niet leuk om mee te werken, of het nu gaat om lassen of het gebruik van slip/fit met klemmen. Ik doe veel laswerk en dit is het soort dingen dat ik probeer te vermijden.
 
  • Like
Reactions: sherlock9c1
#260 ·
Denk zeker dat je meer water in de brandstoftank had dan je dacht. Het probleem met ethanol in de brandstof is tegenwoordig dat het water aantrekt zoals remvloeistof, dus elke keer dat je het systeem open hebt staan voor de lucht, laat je meer water in het systeem. Ik werkte in Pa. aan kleine motoren in bouwmachines en moest constant de brandstofsystemen aftappen om het water eruit te krijgen.
 
  • Like
Reactions: sherlock9c1
#261 ·
Vrolijk Pasen, beste vrienden! De fabrieks-posi van de Impala is helemaal naar de knoppen. Ik wil de as eruit halen en goed schoonmaken, en ook nieuwe remslangen en -leidingen installeren. De eerste taak is het verwijderen van de achterste stabilisatorstang. 15 mm bouten. Gelukkig had ik deze in 2012 al verwijderd, kort nadat mijn vader de auto had gekregen, dus ze kwamen er zonder problemen af.
Image

Mijn maatje maakte de ABS-connector naast de brandstoffilter los, en ik werkte aan de parkeerremkabel. De beste manier die ik ken is om hem volledig aan te trekken, hem dan vast te zetten met een bankschroef net voor de linker achterste draagarm (LCA) en dan heb je genoeg speling om hem eruit te tikken met een schroevendraaier. (Kijk voor meer details op mijn wagon thread).
Image

Nou, kijk eens naar al die ondercoating. Die afsteller draait NIET los. Dus we hebben gewoon de kabels van de as losgekoppeld. Bij een achterwiel met schijfremmen is dat vrij eenvoudig. Een woordje voor de wijzen: De drie lipjes aan elk uiteinde zijn verschillend van lengte; doe eerst de langste, dan de volgende, dan de kortste. Je kunt me later bedanken.
Image

Ondanks dat de bout van de LR-draagarm in penetrerende olie was gedrenkt, was hij niet geĂŻnteresseerd om los te komen. We hebben uiteindelijk de remmen van beide kanten verwijderd, toen heb ik mijn Milwaukee 1/2" impact bijna versleten en de bout wilde niet loskomen. Dus we hebben er wat propaan op gedaan en meer penetrerende olie, en hij wilde NOG STEEDS niet loskomen. Een buurman hoorde van ons ongeluk en zal ons zijn nieuwste, beste Milwaukee 1/2" uitlenen die 1600 ftlbs in reverse claimt. Hopelijk maakt dat hem los (of breekt hem gewoon). Slimme waarnemers zullen opmerken dat ik de andere had kunnen verwijderen; ja, dat hadden we kunnen doen, maar we waren moe en het ontsnapte ons op dat moment.
Image

Ondertussen was de standaard Auburn posi KAPOT. En de achterkant voelde extreem los aan. Als je de ene as draaide, draaide de andere zonder weerstand, maar de spidertandwielen KLONK KLONK KLONK tijdens het draaien. Hmm. Dus omdat we de asbehuizing er niet uit zouden halen, hebben we de diff-cover verwijderd en zijn we metingen gaan doen.

Eerst de speling. Het was prima met 0,008". Dus dat was niet de oorzaak van het geklonk.

Ten tweede, een truc die ik leerde door Beertester's werk aan zijn Eaton posi - een as moet minimaal 0,008" speling hebben met goed afgestelde koppelingen en de center pin geĂŻnstalleerd (voor thermische uitzetting). Dus laten we deze controleren en kijken hoeveel speling er is:

Bestuurderskant. 0,056"! Auw!
Image
 
#262 ·
Passagierskant: 0,050"! Nou, DAT is de reden waarom de spiderrandwielen zoveel herrie maken en de achterkant klungelig aanvoelt! Spiderrandwielen in limited slip differentiëlen zijn zo gesneden dat ze behoorlijk wat naar buiten duwen op de koppelingen, maar ze zijn zeer gevoelig voor eindspeling.

Image


Dus we verwijderden de centerpin (5/16"-dopsleutel op de borgbout), duwden vervolgens de assen naar binnen en verwijderden de C-clips met een magneetgereedschap, trokken de assen eruit en verwijderden de drager. Zorg ervoor dat u de dragerdoppen en shims van links naar rechts correct houdt; ze zijn respectievelijk uniek bewerkt en geselecteerd.

Toen de drager eruit was, probeerde ik de rondsel te wiebelen - het had geen speling, en voor mijn halfgetrainde hand voelde de weerstand rond de standaard nieuwe specificatie (18-36 inch pond). Ik zal er later een draaimomentsleutel met wijzerplaat op zetten om het te controleren, maar absoluut geen problemen met het rondsel (en de lagers waren soepel zonder haperingen, gerommel of lawaai). Dat was dus niet de oorzaak van de klank.

Op de drager: Als ik de spiderrandwielen genoeg kan shimmen om al die eindspeling weg te nemen, kan ik mogelijk de posi weer aan het werk krijgen. Dus we haalden onze Torx T45-doppen tevoorschijn, maakten drie van de posi-bouten los, maar twee bewogen NIET. We probeerden heen en weer te gaan tussen vastdraaien en losdraaien, maar het veranderde mijn Torx-dop gewoon in een zigzag, dus we stopten. Mijn maat bracht het naar zijn werkplaats en hij zal proberen ze eruit te halen. Zo niet, dan heb ik een andere standaard posi-drager die nog werkt, en die zal ik erin zetten.
 
#264 · (Edited)
Joel, dit is een kastanjebruin ?

Bewerken, ja

Probleem met het kastanjebruin is dat de conussen in de behuizing vreten, waardoor de zijtandwielen verder naar buiten kunnen bewegen.
Dit zorgt voor meer speling van de tandwielen en axiale speling.

Extreme slijtage, de uiteinden van de conussen komen vast te zitten en de posi doet niets.
Je kunt ze niet meer omhoog shimmen, omdat de conussen geen wrijving tegen de behuizing hebben.

Ik heb het einde van de posi nog nooit afgehaald.
Je werkt normaal gesproken via het raam.
 
#265 ·
@95wagon was het eens met uw beoordeling. De conussen worden op de tandwielen geperst; als ze kunnen worden gescheiden en ertussen kunnen worden geplaatst, ervan uitgaande dat er nog voldoende ruimte is in de conusoppervlakken van de behuizing (zeg 0,045"), dan kan het worden hersteld. Er is een man die er een YouTube-video over heeft gemaakt - hij heeft zijn 30 duizendste succesvol opgevuld en het weer aan de praat gekregen.
 
#266 · (Edited)
Update, het is een drukke zomer geweest. Ik ben net weer bezig met de Impala. Hij had een aanzienlijke schommeling in de leidingdruk onder belasting; bij volgas oscilleerde de leidingdrukmeter langzaam van 220 naar 100 en terug; hoewel hij niet slipt, is dit niet goed. Daarom is het nutteloos om een ​​trans-temp meter op je 4L60E te zetten - DRUK is wat je wilt bekijken. Volgens Sonnax komt dit waarschijnlijk door het AFL-ventiel in de klepbody of het drukregelventiel in de pomp boven het boostventiel. Ik hoop dat het het eerste is, zodat ik de transmissie niet hoef te verwijderen. En de PR-ventiel ruimer tool is erg duur. Youtuber Gary Ferraro heeft een geweldige video over het testen van AFL-ventielen hier.

Vanwege pensioneringen en een drukke markt voor gebruikte auto's zijn al mijn transmissiebronnen opgedroogd, dus heb ik het geld uitgegeven en een Sonnax klepbody testopstelling gekocht. Ik had de vacuĂĽmpomp al van mijn AC-apparatuur.
Image


Ik heb de 4L60E-specifieke vacuĂĽmtestplaat besteld, die het testen supersnel maakt. Als je niet veel doet, heb je deze plaat niet nodig, maar ik heb hier vier klepbodies die ik moet testen.
Image


Dit is erg handig om te begrijpen welke kleppen welke problemen veroorzaken die verband houden met een lage vacuĂĽmmeting. Je kunt de PDF hier downloaden.
Image


Hier is de kit in actie. Dit was een van de ergste vacuümmetingen. Door op internet rond te snuffelen, is de vuistregel dat alles boven de 15” acceptabel is, en alles onder de 15” zeker werk nodig heeft.
Image


De klepbody die hier wordt getoond, was eigenlijk de klepbody van een vriend van een 97 C1500. Na 220k was de slechtste meting het standaard TCC-regelventiel bij 13" vacuüm. De Impala klepbody heeft al het Sonnax TCC-regelventiel geïnstalleerd, dus ik zal binnenkort posten wat het hier leest. Deze klepbody krijgt zeker het Sonnax TCC-regelventiel; in feite krijgen al mijn revisies sinds 2016 het. Op die manier kun je het gevoel van de lockup regelen met de PCM, en krijg je niet het opzwellen van de koppelomvormer dat je krijgt van het wijd open zetten van de klep (dat was de oude manier om het op te lossen). UPDATE - het Sonnax TCC-regelventiel vacuüm was een verbazingwekkende 24” op beide klepbodies die ik heb gedaan! Dat is in wezen perfect! Ze doen geweldig werk bij de tolerantiecontrole op hun product!

Als je een klepbody hebt en je weet niet zeker wat er vreemde problemen veroorzaakt, kun je hem naar mij verzenden en ik test hem voor je. Stuur me een direct bericht en we kunnen praten. Ik ben in Huntsville, AL.
 
#267 ·
Man, het is een tijdje geleden. Ik heb de Thanksgiving-vakantie besteed aan het eindelijk aan de achterkant van de auto te komen. Hier zijn we gebleven: brandstoftank is eruit, differentieel is eruit; achteras moet eruit. Gelukkig hebben een vriend en ik onze Milwaukee draadloze slagschroevendraaiers gebruikt en alle draagarmmoeren losgemaakt; tijd om de as te verwijderen.
Image


Deze centrale achterremleiding staat op het punt te worden vervangen. Fittingen weken in Deep Creep om ze los te maken. De passagierskant kwam los met een leidingmoersleutel; de bestuurderskant stond op het punt te strippen, maar de oude bankschroef op 90 graden truc maakte hem los.
Image


Het ergste deel van de uitlaat - de bestuurderskant is hier doorgeroest. De lokale uitlaatwinkel zegt dat ik het hele ding moet laten zitten en de auto naar hen moet brengen als hij eenmaal loopt.
Image


Als ik ze maar had gebeld voordat ik probeerde het systeem zelf uit elkaar te halen (dom).
Image


Ik ga @95wagon 's truc gebruiken om een ​​dop op de achterkant te zetten, de borgclip los te koppelen en hem door het gat te forceren, dan te wiebelen en te verwarmen totdat hij uit elkaar komt. Vroege pogingen zijn nog niet succesvol geweest, en de uitlaat op zijn plaats heeft dit niet leuk gemaakt.
Image
 
#268 ·
Het frame is hier achter eigenlijk super solide. Mijn oude Craftsman-draadborstel zal bepalen wat vuil is en wat ondercoating is.
 
#269 ·
Na twee+ uur naaldstralen, draadborstelen en wat slijpen met een haakse slijper, is deze behuizing klaar voor reiniging, roestomvormer en verf.
Image


Naaldstraler staat op het punt de waarheid te onthullen van wat eronder schuilt. Het verstoort de nog hechtende ondercoating niet, maar het verwijdert roestig materiaal meteen. De Harbor Freight begon na ongeveer twee uur gebruik naalden te gooien. Ik ben begonnen met een stapel losse naalden en zal hem de volgende keer dat ik een pauze neem (het gaat snel) opnieuw laden.
Image


De linkervoorzijde van de achterwielkast is solide; helemaal geen roest of zachte plekken. Het frame was erg solide.
Image


De naaldstraler heeft de kofferbak op twee plaatsen linksachter doorboord. Die zal ik later met glasvezel repareren, maar tot die tijd zeker niet in de regen rijden.
Image


In-proces opname van het verwijderen van vuil/stof met de draadborstel. Meer lasspatten. Ik zal ervoor zorgen dat die verdwijnen.
Image


Haakse slijper heeft de bulten weggewerkt. Het frame ziet er zoveel mooier uit als het geschilderd is als je dit doet.
Image
 
#271 · (Edited)
Fijne Thanksgiving 2022 voor jullie Amerikanen. Ik ben vanmorgen vroeg opgestaan en heb het frame schoongemaakt. Achterframes van sedans lijken gemakkelijker te bereiken dan achterframes van stationwagens. Ik heb zoveel mogelijk gedaan met mijn grote staalborstel die op een haakse slijper met lage snelheid was gemonteerd, en ben toen overgestapt op een ouderwetse slangenspuit en borstels met harde haren. Ik had deze auto moeten hogedrukreinigen voordat ik hem parkeerde. Ach ja.

Hier is de binnenkant van de Impala-remklauwbeugels voordat ik de onderste borgschroeven afbrak.
Image


Verdomme. Niet verrast. Geen van mijn boren deed veel op deze, dus ik breng ze naar de lokale boutmagiër en laat hem ze eruit halen. Mijn tijd niet waard.
Image


Geschrobd, gewassen en klaar voor zuurets.
Image
 
#277 ·
Fijne Thanksgiving Day 2022 voor jullie Amerikanen. Ik ben vanochtend vroeg opgestaan en heb het frame schoongemaakt. Achterframes van sedans lijken gemakkelijker te bereiken dan achterframes van stationwagens. Ik heb zoveel mogelijk gedaan met mijn grote staalborstel die op een langzame haakse slijper was gemonteerd, en ben toen overgestapt op een ouderwetse slangenspuit en borstels met harde haren. Ik had deze auto moeten hogedrukreinigen voordat ik hem parkeerde. Nou ja.

Hier is de binnenkant van de Impala-remklauwbeugels voordat ik de onderste borgschroeven afbrak.
View attachment 208236

Verdomme. Niet verrast. Geen van mijn boorbits deed veel op deze, dus ik breng ze naar de lokale boutmagiër en laat hem ze eruit halen. Mijn tijd niet waard.
View attachment 208237

Geschrobd, gewassen en klaar voor zuurets.
View attachment 208238
Ik kreeg die schroeven los met hitte en geduld. De schroeven voor de hendelmanschetterhouder werden uitgeboord en opnieuw getapt naar 10-32 of 10-24, ze kwamen niet los.
 
#273 ·
OK - tijd om een ​​bord Thanksgiving-diner te eten en een dutje te doen.
 
#274 ·
Ik ben vergeten de differentieeldeksels voor de Impala en de stationwagen te doen. Eén komt van een auto uit het Midwesten, één van een auto uit Florida die één winter in New Jersey heeft doorgebracht. Kun je vertellen welke welke is?
 
#275 ·
De ambachtsman met de staaldraadborstel maakte snel werk van de ooit bedekte.
Image
de andere af te krijgen.
Image
Na veel schrobben met remmenreiniger en afwasmiddel krijgen ook zij een zuurbad. Ik had Dorman-hoezen kunnen kopen voor tijdsefficiëntie, maar de fabrieksversies zijn zorgvuldig gevormd om het pompen van olie rond het ringwiel te maximaliseren en olie naar de asbuisgaten te leiden voor de smering van de as. Deze twee zijn de tijd waard om ze te redden.
Image
 
#276 ·
Het aanbrengen van verf maakt het vervelende, vervelende voorbereidende werk de moeite waard. Achterste framerails en brandstoftankriemen netjes bedekt met meerdere lagen.
Achteras, bovenste draagarmen, diff-covers en beugels allemaal geschilderd. LCAs worden in een werkplaats voorzien van nieuwe bussen.
Een deel van het voordeel van meerdere lagen is dat je daadwerkelijk elk deel van het stuk controleert. Gecompliceerde stukken zoals de achterasbehuizing hebben veel oppervlakken en hoeken en gaten om te schilderen.
Wielkasten en onderkant van de carrosserie zijn nu ontroest en volledig beschermd. Moeilijk te fotograferen met één lichtbron. Ik kan een laag ondercoating op de carrosserie aanbrengen om het te laten blenden.
Tijd om tijd door te brengen met familie terwijl de verf uithardt.
 
#279 ·
Gewoon snel uitharden in de oven. De voorraadpot op de kookplaat hierboven sudderde al 24 uur, net als de onderdelen. Ik wou dat ik een oven had die groot genoeg was om de as in te zetten. Zorg ervoor dat je de dampen uit het huis ventileert als je dit doet. Ik heb een maand nadat ik erin trok een externe ventilatie-opstelling aan mijn afzuigkap toegevoegd.

Mogelijk zet ik vanavond een infraroodkachel onder de auto om de lak van het frame te helpen uitharden. Het was op een paar plekken nog zacht.
 
#280 ·
Zorg ervoor dat u de dampen uit het huis ventileert als u dit doet.
Misschien wilt u overwegen een gebruikte oven te kopen en deze in de garage te plaatsen als u veel onderdelen bakt. Houdt de dampen uit het hoofdgebouw en maakt de vrouw gelukkiger.
 
#284 ·
Vandaag niet veel te melden. Na 24 uur in de oven zijn de UCAs, diff-covers en remschijf-achterplaten volledig uitgehard (de stank is weg). Ik gebruik een infraroodstraler om de verf op de carrosserie uit te harden. Zwarte verf absorbeert IR goed; ik ben aangenaam verrast hoe warm deze oppervlakken worden.
 
#286 ·
Inname in een vaatwasser zou me vermoorden, lol. Gelukkig hebben we een hete tank, een hogedrukreiniger op diesel en deze andere echt coole heetwaterreiniger waarvan ik de naam niet weet op het werk. Moet de deur sluiten en je handen in deze gigantische rubberen handschoenen steken. Heb ook een vrij grote zandstraalcabine.
 
#287 ·
Een van mijn kinderen gaf me een heleboel praatjes toen ik hem vroeg een simpele klus te doen; dus hij mocht de klepbody met mij laten vallen en testen. De andere kinderen wisten wat er aan de hand was en lachten om zijn domme keuze nadat ze de klus in 15 minuten hadden geklaard. Pan eraf, ziet er tot nu toe goed uit.
Image


Voor het geval je je afvroeg, als je de pan via de koelleiding leegpompt en de auto dan zes maanden laat staan, dan zitten er nog eens drie liter in de pan op je te wachten. Als je hem voorzichtig laat zakken, zitten die drie liter ongeveer 3/4" onder de rand.
Image


Een paar stukjes rommel in de pan. Meer koppelingsstof dan ik zou willen zien na 3000 mijl. In godsnaam, als het schakelen zachter wordt, blijf er dan niet op hameren. Ze worden niet beter. Zoek uit wat de lage leidingdruk veroorzaakt en los het op.

Magneten zijn erg schoon. Ik zal het vuil met een magneet controleren, maar waarschijnlijk is het aluminium.
Image